Saturday, June 21, 2014

KURANG BERSYUKUR DAPAT KEPUTUSAN BAGUS.

Sehari sebelum keluar keputusan Latihan Industri aku dah tension sampai tahap kritikal. Aku jenis kurang sabar nak tahu apa result yang aku dapat lepas dah berhempas pulas untuk final semester. Aku tweet Sir Jazzie tanya pasal result. Eventhou' dia takkan bagi tahu berapa pointer, tapi cara dia reply tweet aku dah rasa memang kali ni bukan rezeki aku lagi.

He replied me:
"@nxzim_ I know u have tried ur best, but maybe the sky isnt for u this time around"

Heartbreaking siaaa. Aku rasa macam bodoh gila dapat 3.672 je instead of 4 flat. Ada orang cakap aku tak bersyukur dapat pointer macam tu, they said "at least kau Deans List". Look here, ramai orang boleh dapat DL, tapi tak ramai orang boleh dapat 4 flat. Lagipun sem 6 mana ada DL, either Pass or Fail. Itu je. Even my status dah graduate dengan jaya. Aku masih rasa ralat dapat result macam tu.

So malam tu aku pergi dinner dengan kawan. Aku cakap kat dia, "wei, tolong bagitahu aku yang result macam ni tak gelapkan future aku." hahaha macam apa je. Banyak orang cakap result exam tak menjamin sesuatu perkara, hanya Allah yang berkuasa. haa gituh laaaa. Habistuh kenapa ada kebanyakkan orang tak dapat kerja, tak naik pangkat, tak naik gaji disebabkan result kurang bagus. Berapa banyak je yang berjaya sebab nasib, aku berusaha nak berjaya sebab aku tak nampak nasib. Kalau nasib kena, itu rezeki lah. Tu baru betul kuasa Allah. Lagipun tanpa usaha, ingat Allah nak tolong gitu jer? Betul tak? hmm

Tapi apa pun alhamdulillah dengan result macam tu. Cuma sekarang ni aku tak tahu nak study kat mana. Currently baru graduate dari Kolej Poly-Tech MARA KL. Ayah suruh masuk IPTA. Aku okay je, tapi next year la sebab aku lupa amik MUET (lol).

Cuma tu lah, ikut hati nak sambung je Degree kat KPTM so total pengajian dalam 2 tahun setengah. Tapi kalau tukar pergi IPTA, jadi 3/4 tahun. Aku nak jimat masa belajar, tapi dalam masa yang sama nak tukar masuk IPTA. STRESS tahu tak?!

Bye.

2 comments:

Teena Tna said...

Haha, dilema nak sambung degree ke...
All the best !

Tengkubutang said...

dont worry.. rezeki Allah dah tetapkan ada dimana2.. janji usaha..