Monday, August 24, 2015

Appeared on Al Hijrah


Rabu lepas aku bangun pukul 06:30 pagi dan bergegas ke Sentul untuk jemput manusia paling lawa dalam dunia untuk pergi live interview dengan Al-Hijrah. I was driving dari Cheras ke Sentul dalam keadaan jam nak mampus. Dengan call time dia pukul sebelum 08:30 pagi. Mujur ada wave yang boleh bawa masuk jalan tikus.

Sampai je sana, dia cakap slot kiteoran pukul 10.30 pagi. Ye memang lah aku bergegas dengan macam nak kemalangan pagi tu tengok-tengok start lambat. Krohhhh!

So basically slot Assalamualaikum tu adalah segmen usahawan. Aku dengan Rhea wakilkan company & bosses untuk appear dalam TV. It was a great experience even aku rasa sopan gila aku bercakap and gagap dan tak faham soalan. Nervous lah gila.

Lepas je habis segment u, aku buka whatsapp. Dalam group dah berduyun gambar yang peminat-peminat aku send. Antaranya macam kat atas ni lah. Dengan caption "PENGUSAHA JUBAHSOUQ". Aku tak tahu lah apa yang orang lain faham dengan term pengusaha ni.

Banyak lah ucapan tahniah merata-rata orang comment. Diorang ingat aku ni owner JUBAHSOUQ kot. Padahal staff je. Tu sebab aku whatsapp producer tu dengan ucapan "Saya bukan owner, designation saya adalah Sales & Marketing Manager". Ok lah, itu je nak cerita. Bye nak tidur.