Sunday, September 11, 2016

SILAP TIKET

Aku dah banyak kali silap beli tiket wayang. Kalau pergi dengan kawan, mesti main beli je tiket tak tengok review. Lepastu mula la bising dalam cinema sebab cerita tak best. 

But most of the time selalu tengok movie seorang je kat IOI Putrajaya. Kadang-kadang macam nak cepat, selalu beli online je. Time tu tengok tajuk filem dan waktu je, yakin dah tekan IOI City Mall Putajaya. Bila dah purchase atau time nak scan QR Code tu, baru sedar tiket tu untuk dekat IOI Puchong, tak pun dekat Alamanda. Burn macam tu je lah. Tapi paling kerap tersalah beli kat IOI Puchong. ha ha

Semalam tengok cerita Train To Busan. Aku memang tak pernah tengok cerita Korea. Tapi yang satu ni sebab aku tak nampak Korea dia kat mana, more likely macam cerita Omputeh yang lain. Housemate aku cakap cerita ni slow, boss aku cakap cerita ni best. 

Sebab aku ada sifat tak judge sesuatu dengan cepat, aku pergi la tengok dengan ex-staffs JubahSouq. Oh btw dah lama tak jumpa, diorang cakap aku dah kurus. Tak tau nak respond macam mana sebab aku dah gain weight balik. So aku rasa diorang tipu.

Movie 12.15 pm, i was planning with them before my boss get into the office. Aku ada kat office time tu sebab waktu tengah jogging kat Tasik Cempaka, sakit perut. Gym pula tutup, jadi aku lari la pergi office sebab dekat. Time tu ada kerja pending, aku lari balik rumah amik all my stuff balik ke office.

11.30pm aku dah sampai office semula sebab nak siapkan kerja. 12.05pm aku masih kat office. Yang lain semua dah call suruh cepat. I get my ass off from the office pukul 12.20pm. Aku kalau lambat masuk movie, macam tension sikit sebab tak dapat tengok intro.

Tapi aku sempat la tengok Rusa bertukar jadi zombie.

(Nak cerita my point of view pasal Train To Busan. Tapi battery laptop dah nak habis. Sambung nanti la. bye hehe )

No comments: