Tuesday, October 29, 2013

Shampoo Dove dapat kurangkan rambut gugur?

**Bukan entry berbayar**

Bulan lepaskan aku dok berkicau kat blog pasal rambut gugur teruk. Segompol rambut kat tangan bila cuci rambut atau usap rambut. Seriau oi. Macam tengah buat kimoteraphy. Lepastu aku dok tweet la kat Redmummy tanya pasal shampoo Dove ni. Sebab dia dok cite pasal hair fall haritu. Lepastu dia suruh baca entry lama-lama dia.

Lepas dua tiga hari tu aku pun pergilah beli shampoo Dove sekali dengan conditioner. Aku nak amik sekali dengan serum, tapi kalau totalkan semua, boleh la dapat sepinggan beger kat Chilis. Mahal woi. ahaha. So aku ambil shampoo dengan conditioner je. Aku tak ingat pulak harga dia.


So sekarang dah nak dekat sebulan, aku ni jenis pemalas nk ikut arahan kat pek tu. Dia suruh pakai conditioner lepas shampoo tu. So sekarang ni aku pakai shampoo je hari-hari. Sebab dia kabo kat botol tu for daily use kan. Alhamdulillah dah kurang la gugur tu, tapi ada la 3-4 helai menepek kat tangan. Mungkin kalau aku pakai serum dengan conditioner boleh la recover betul2 rambut aku ni. haha sedih lah macam ni.

Kan aku dah kabor haritu rambut aku macam dah nipis.. Sekarang ni bahagian belakang memang lebat. Cuma bahagian depan je yang macma nipis sikit. Tapi tu lah, tengah tunggu betul2 panjang. Nak tengok okay ke tak.

So siapa tahu macam nak lebatkan rambut huhu. Serious ni aku tanya. Make sure tak mahal sangat, kalau boleh biarlah yang senang nak cari. Boleh usulkan cadangan kat emel aku. Emel ada kat sidebar belah kanan ni. Terima kasih =)


NAK RAMBUT SIHAT LEBAT MACAM NI LAHHHH :((

2 comments:

[k]o{q}i[n] said...

Pakai wig, komfem rambut ko maintain je... siap boleh pilih2 lagi style yg ko suka... :p

the garang said...

perghh. aku pakai head and shoulder jer hahaha