Thursday, April 9, 2015

Bawa Bertenang

Haritu ada orang tanya aku, aku kisah tak kalau orang yang dulu kita rapat atau selalu bertegur, sekarang layan tak layan atau erti lain layan ala kadar je?

Aku cakap la aku tak kisah pun. Kenapa aku nak kena kisah kalau orang yang kita rapat atau tak tu membeza-bezakan layanan kat kita.

I have my own stand, I want to find my own happiness. Ketenangan jiwa aku tak ada kat orang lain, so kenapa perlu aku kisah kalau orang layan kita ala kadar, walhal tak ada masalah pun.

Aku tak suka stress dan aku tak nak stress. Kalau benda boleh settle, bagus. Kalau tak, lupakan je lah. Silent is better treatment orang cakap, aku jenis tak suka persoalkan tindakkan orang terhadap aku. Nanti meleret. Kalau orang rasa dia betul, let them be. Kalau aku rasa aku yang betul, biar aku je yang tahu. Letih. Baik aku bawa bertenang dan bawa bersabar.