Saturday, November 21, 2015

PINDAH RUMAH BARU

It quite sometimes aku tak blogging. Sampai lah aku rasa macam kena aktif balik. First of all, I would like to welcome to all of you, this my new blog link www.nazimnasri.com. And out of sudden, aku buka personal e-mail aku dan dapat satu paid job from ZALORA, boleh baca kat sini. Alhamdulillah. hihi.

Insya-Allah anytime soon I'll be moving to Bangi. Sebab dah tak larat nak ulang alik Cheras-Bangi. Even dekat, tapi tak larat lah hari-hari macam tu. But it just for awhile, insyaAllah dalam 3-4 bulan je sebelum pursue degree. 

I went to the new house with the staffs, logistic memang bagus sebab dekat dengan Giant and Gymnasium. Aku yang supermalas padahal kat Cheras ni melambak je gym kan, tapi nak rumah yang buka tingkap je terus nampak. Malas betul nak keluar jauh-jauh haha.




Masa tengah deal untuk sewa rumah, aku tak join the field lah. Banyak kerja lain. Dalam pada taknak duduk sekali tu. Last-last duduk juga serumah dengan diorang. Sebab banyak facilities and aku tak ada masa nak cari rumah sendiri. So malam lepas photoshoot haritu, terus ke rumah sewa.

"Bilik aku mana?"
"Hujung tu!"
"Kepala hotak la besar macam ni. haha"
"Dah kau kata nak ada tandas dalam bilik. Amik la bilik tu."

Betul-betul diorang bagi bilik ni kat aku. haha. Satu hal pulak nak pasang menghias bilik ni nanti.




Sebenarnya I'm in rush that time. Sebab opah belah ayah meninggal dunia siang tu. So kena balik Perak malam tu juga. But I've promised with them nak bawa pergi rumah sewa dulu. Nasib ada cousin dari Ampang balik lewat sikit, so tumpang dia je la balik Perak.

Gerak balik Perak tepat jam 12:00 malam tu juga, and sampai kampung around 3-4AM. Alhamdulillah semua family ada dalam rumah tu.

So selain daripada aku yang akan pindah kat rumah baru nanti, opah aku pun dah selamat dulu masuk ke "rumah baru" dia. AL-FATIHAH.


No comments: