Saturday, November 21, 2015

IKEA CHERAS

Dah lama tak cuti lama straight 3 hari. Harini last day, esok masuk office balik even hari ahad, tapi ada kerja luar untuk diselesaikan.

So harini cadang nak pergi Ikea Cheras, went out from house pukul 1 something, pergi Pejabat Pos, lepastu lepak Bangsar Village sambil tunggu Azizi gerak dari Shah Alam. Its been awhile tak makan kat high end punya tempat, and i went to Acme South kat Bangsar Village, makan benda merepek apa tah Mac & Cheese Hotdog. Biasa je. 



Lepastu terus ke Ikea Cheras, cari jalan pakai Waze sebab aku tak tahu ceruk mana Ikea baru tu. Hambik kau! Jem everywhere, segala pelusuk bumi dia jem menghala ke Ikea. Kau rasa? 15 tahun aku atas jalan tau nak sampai kat Ikea tu. Matilahhhh nakk!!

Tapi for real lah, jarak dalam 2KM je dari Jalan Pudu nak ke Cochrane tu, ambil masa tepat 2 jam. Tu tak masuk cari parking lagi, U turn sana sini sebab jalan tutup. Eh Siti Nurhaliza sempat beranak tau. Bercinta betul nak pergi sini. Taubat Nasuha aku taknak datang lagi. haha.



Mula-mula rasa nak patah balik dah. Malas nak pergi, sat lagi rezeki abang lah dik dapat parking tepi sekolah Cochrane tu. 

So looking around dalam Ikea, ada satu area tu, aku tak tahu lah department apa. Office room kot. Lawa sangat oi display room dia. Tak tahu samada color Turquoise atau baby blue dia punya wall. Lepastu placement rack and curtain tu. Alahai. Nak beli satu set bubuh kat rumah terus je rasa. 



Malas nak tunggu lama-lama. I'm not the typical makcik-makcik looking around bazir masa lepastu tak beli. Jadi, aku pusing satu round sauk je apa nak beli. Jadi aku sauk la meja panjang, portable wardrobe and cermin muka. Ni semua untuk rumah sewa nanti. Sebab aku yakin harini je ada masa nak keluar pergi beli barang rumah.

Yaa sudah, lapar! Takde kerja lah nak makan kat situ juga. Dengan sesaknya. Baik pergi Ikea Damansara sana. Kosser! 

1 comment:

budakbandunglaici said...

malas nak pi awal2 sebab dah tau memang orang tengah ramai sekarang.. tunggu dah calm down baru kita pi sana