Wednesday, September 4, 2013

Hukuman Yang Dilarang Berdasarakan Unit Disiplin Kementerian Pelajaran Malaysia (KPM)

Aku dapat isu ni dalam twitter. Well ni adalah pekeliling yang dikeluarkan oleh Kementerian Pelajaran Malaysia (KPM), tapi tak pasti sahih atau tak perkara ni.
Bagi aku jenis hukuman yang tidak dibenarkan dalam risalah tu ada neberapa rasa mcm tak masuk akal. But most of the hukuman aku pernah rasa. Tapi aku takdelah sampai nak melawan atau mengugut cikgu sebab kena hukum ke apa kan. Budak sekarang ni over sangat.
I know right ni bukan lah cara untuk mengajar murid dengan menghukum kan. Tapi baguslah juga pekeliling ni dikeluarkan. Mungkin masa aku sekolah dulu, bagi aku hukuman yg dikenakan tu tak melampau and tak jadi kes polis. Mungkin sekolah lain ada. Siapa tahu kan.. Well cikgu2 sekarang banyak yg ganas. Ingat ni pusat latihan askar ke? lol
P/s: nasib baik hukuman tiup lampu sampai padam tak diharamkan. haha bye

2 comments:

perempuanOct said...

semua jenis denda ni aku penah kena ngee

budakbandunglaici said...

masa sekolah menengah selalu tengok kawan2 kena denda macam di atas..


Entri Terbaru Update : Hanya Di Malaysia Versi Instagram Episode 6