Tuesday, August 23, 2016

Whatttt?


When people ask me what I'm doing for a living. I don't know what to answer them. Malu tau. That's not because I'm working in retail company. But my position as a Personal Assistant to the boss. I have no experience in managing someone elses schedule and stuff. Furthermore I'm not graduated in PA field.

Dah nak 2 tahun kerja secara serius. Aku rasa masih belum ada satu level yang I'm proud for who I'm. Aku ada je rasa yang suatu hari nanti aku tak akan jadi bodoh macam sekarang. haha. Aku selalu stress sebab aku tak perform apa yang aku buat.

Kadang tu penat juga kena marah sebab buat silap. Konon lesson learnt. Tak ada maknanya. Selalu je short term memory. Tak faham lah. Aku tak tahu apa aku nak. Suka susahkan orang lain. hmm

Lepastu aku tak suka cerita masalah kat orang (tak ada masalah setakat ni cume stress sebab gemuk), sebab aku dah tak percaya orang. Sebab orang selalu manipulate apa yang aku cakap nanti dan akan jadikan apa yang aku tutur tu satu point untuk gossips. Jangan cakap tak ada orang sembang pasal kita. I'd rather diam daripada cerita pasal orang lain dalam circle. TAK KE JADI MASALAH LAIN BILA ORANG TUDUH KITA MENGUMPAT PADAHAL NAK LUAH RASA JE.

Aku selalu berharap aku tak takut kucing, so that aku boleh bela kucing dan cakap dengan kucing. Biar lantak lah dia tak respond apa-apa. Asalkan dia dengar. Kalau cakap dengan orang, aku menyampah ayat "sabarlahhhhh".

Aku masih try tak mau nampak jadi bodoh dan pelupa lagi dah. 


No comments: