Thursday, September 8, 2016

Kelas Common Sense

Sebenarnya common sense aku sangat teruk yang aku sedari sejak kat kolej lagi. Tapi kalau time tu siapa yang nak marah kalau aku tak ada common sense pun sebab aku tahu ada lagi ramai kawan aku takde common sense, so i feel better.

Bila dah kerja betul-betul ni, menjadi-jadi betul. Mungkin aku ada common sense, tapi aku macam ragu-ragu. Ke sebab aku penakut ataupun sebab aku ni gemuk? TU MAKE SENSE KE COMMON SENSE?

Dalam masa setahun lepas aku di promote kejawatan sebagai pembantu peribadi. Tak dapat aku kira berapa kali kena marah sebab kurang common sense sampai la kat Istanbul haritu si Zul jerit dalam rumah "Korang semua ni kena pergi kelas common sense lah." Lahhh emo!

Sekarang ni aku kat fasa nak alert something happen dulu baru boleh react common sense atau ah g mampus. Tapi kalau nak buat tabiat g mampus, memang tak kemana lah dengan badan gemuk ni (lahh tetiba kait sekali).

So, macam mana nak belajar untuk ada common sense ini?

--

Samsul: "Insurans 200euro adalah wajib bagi setiap exhibitor. Kena bayar kat sana nanti."
Rukiah: "Kalau kata pelanggan cedera tapi kita tak amik insurans tu. Macam mana eh?"
Azman: "Wey tadi kan dia cakap exhibitor WAJIB bayar insurans. Nak tak nak mmg kena bayar. Kau kenapa?"



1 comment:

Unknown said...

ajim, keep going n moving forward. bergelumang dengan masalah itu baik, sebab dari situ kita matang dan belajar dalam hidup. macam ajim kata, dari a person from no sense to a person with common sense. stay strong alright 😉