Monday, September 12, 2016

THAT HECTIC MONTH


April 2016 was my toughest month i guess. Aku overtime for the whole month if im not mistaken untuk settle down dua mega project JubahSouq, which is Magazine & Fashion Show.

Magazine ni project terbengkalai sejak tahun lepas, lepastu tiba-tiba menjadi pula nak buat magazine ni. I was trying to put my heart and soul to do it. But it seems hard sebab aku takde seni sangat nak menulis and terkejut sebab kena jadi project manager. Sebab dulu buat majalah sekolah aku hantar bahan je. haha.

It was a big mistake on this magazine, sebab terlalu banyak cela. Content banyak lari, ada content penting tak masuk sampai merajuk sebab tak ada dalam magazine ni. Gambar banyak tak cukup. And it was a hugeeeeeeeeeee mistake sebab tak plan betul-betul. 

Siang malam berhempas pulas buat content, pergi kejar CEO Mood Republik kat Pavilion, kejar owner Modvier kat Bangsar, kejar Vivy Yusof kat Damansara and many more. It's freaking tired but twas fun thou. Kat mana lagi aku nak dapat experience macam ini kan?

Till the time has come untuk printing kan, time tu dengan kawan kau pergi Korea, and could not join us untuk siapkan masterpiece (lol) ini. In before masa tengah buat magazine ni, aku tengah manage and meeting untuk fashion show. Sebab magazine ni akan launch masa fashion show tu. Tak ke nak mampus aku dengan team yang kurang. 

So dengan location yang macam tahi lambat nak bagi confirmation, I made it till happen. Kira kalau jual, nego till let go la. haha. Aku tak pernah kerja under pressure. So siang malam stress pasal magazine dengan event yang bukan makanan aku. Kira macam baru nak try.

Dari sini la aku belajar buat checklist, kalau tak buat kita akan lupa. So checklist sebesar ladang kuda supaya nampak. Checklist by day paling crucial, paling stress sebab kena makesure semua siap on time. Especially magazine. 

Faham tak perasaan gentar dia bila hari Jumaat dah show, Selasa baru confirm layout kat printing untuk print. Lepastu hari Khamis dapat tahu tak dapat print sebab tak sempat. Time tu aku nak menangis. Aku pun message la si Korea ni merayu supaya dia pujuk orang printing tu siapkan by Friday morning by hook or by crook mesti siap.

It was really happen. Jumaat tu siap juga.


And the show went well i guess. Lighting smooth, runway smooth, decoration ermm a bit disappointing sebab mahal dan lambat siap, performance pun went well pastu penyanyi sentap (kosser nak fikir sebab saya dah penat time tu haha) ,  guess pun ramai malam tu and was not expecting  dapat sambutan. hehehe. Cuma kat backstage ada chaos sikit. But it was under control lah. Sebab ramai jerit-jerit kat belakang, tapi sebab music kuat, tak dengar pun. hehe. and catering pun sedap nak gila (aku tak makan la sebab badan dah pecah 80 kesana kemari. sampai kat catering corner je food dah habis)

We manage to bring Elfira Loy as well and got a coverage from HLive. Oh yeahh, sepatutnya this show dapat coverage daripada Nona dan HipTV tapi mereka ada emergency bini jatuh tandas and ada important issue nak kena cover. Hm ok then.

I'll try to cram all memories as i can into my brain because i don't have any photos with ANYBODY and the photo above i forced Nadhirah to snap it. I hate everyone :(

Credit Photo: Najla

A photo posted by Najlaa Azman. (@jelaman) on

A photo posted by Najlaa Azman. (@jelaman) on

A photo posted by Najlaa Azman. (@jelaman) on


No comments: