Wednesday, September 16, 2009

Datuk Siti Nurhaliza dan rekod dunia :)


Erm teringin lak nk story sal Datuk Siti Nurhaliza ni.
mana xnye, masa kecik2 dlu, maksu aku salu lyn Siti, so aku pn terjebak utk minat Siti. Nak2 salu pasang lagu Percayalah.. mmg layan habis :)

Yeah, dia sgt legend! Suara sedap bagai.
Muke cantik ya ampun, attitude sopan ya amat.
*even ade ckp2 blakang yg dia ni smoking, tp biarlah, hidup dia kn!

Actually entry kali ni lak nk puji melambung at Siti,
sbb ape? aku bole katakan yg Datuk Siti Nurhaliza dah cipta rekod dunia :) membanggakan en?

Mesti uols terkezut dan tertanya2 sbb ape aku kata dia dh pecah rekod dunia?
Believe it lah sygs. mcm lagu dia gak Percayalah... hehe.
Mahu dibuktikan x? oke aku buktikan (sumber:)

"Sebenarnya adalah rekod Siti menenangi kategori Penyanyi Wanita Popular sebanyak 12 KALI BERTURUT-TURUT dalam sebuah anugerah berprestij! Gelaran itu pastinya menerusi Anugerah Bintang Popular Berita Harian (ABPBH) yang sudah 22 kali dianjurkan."

Oke, firasat aku. mana mungkin anugerah dlm planet ni menyaksikan sorang artis tu menang lebih 10 kali. tol x? xpn 12 tahun berturut-turut.
Dan aku rasa skali lg, Mariah Carey, Micheal Jackson, Sean Kingston ataupun Whitney Houston x pernah dpt award yg byk mcm Datuk Siti utk anugerah berprestij taraf 5 bintang.

Erm aku terlalu excited nk story sal Siti ni, mungkin ade artis yg aku x knal ade yg mcm Siti gak, mane tau kn? kot kt Brazil ke, tak pn ktBurma. hehe.

Dgr2 crite la en, perkara ni dh di usul kt Malaysian Book of Records dan seterusnya ke Guiness Book of World Records tentang kejayaan anak jati Pahang ni!


Kalau benarlah Siti dh pecah rekod dunia. hmm hem rasa, 1 Malaysia kenduri. haha. Datuk K plak bertambah kaya raya, mana x nye, bini org popular!

Tahniah la Datuk Siti Nurhaliza :)
Album baru pn dh kluar en? Tahajud Cinta.
So support our industries :) daripada mengagong2kn artis seberang.

1 comment:

Hakim Ishraf said...

oh gosh. r'ly?
kena beli cepat2.
haha
da tgk kt utube yg ada peminat inggeris nyanyi lagu dia.
but pelat2 sikit laa