Tuesday, August 27, 2013

PTPTN, Mid-term dan Nescafe

Assalamualaikum.

Minggu ni minggu mid-term. Tak la busy mana, dua subject je. Tapi killer paper ah bagi aku. Paper media & publicity dengan entrepreneurs. Lagi satu tengah busy dok uruskan final year project dengan drama production.

Study media &publicity sampai terburai nescafe

Bila dah nak habis study ni kan, aku macam tak tahulah kenapa rajin belajar. Masa awal-awal dulu malas nak mampus. Dapat 3 pointer tapi tak dekan. Looser gila rasa. Mungkin usia dah menginjak 20 ni baru sedar yang PTPTN tu nanti kena bayar sendiri dan bukan mak bapak aku yg bayar. haha.

Nasib baiklah aku guna PTPTN tu untuk 3 semester je. Now pakai tajaan MARA. So aku kena struggle habis untuk deans semester ni dan sem depan. So aku berdoa dan berharap yang MARA akan jadi scholarship seterusnya aku hanya perlu focus bayar PTPTN jer (RM 12K + bunga). Insya-Allah.

Lagi satu aku struggle untuk kali ni sebab nak cuba dapatkan tajaan belajar kat luar negara, which is kat UK. Entahlah, kalau ada rezeki, ada la. Kalau takde, study kat sini pun okay sajoo.

Doa-doakanlah supaya aku berjaya dalam pelajaran. hehe. Anyway sekarang ni aku dah pandai minum Nescafe, haha. Tapi tak addict lah. Sedap gak aku buat air. lol

Esok ada paper Entrepreneurship. bye korang.

5 comments:

Nonny said...

good luck for ur exam :)

erkkk ptptn pun baru sikit bayau huhu

Nazim Nasri said...

Azney: Thanks. hehe.

Azah said...

bancuh nescaffe dgn coffemate lagi sedap, anyway. gud luck for your future. :)

Nazim Nasri said...

azah: sedap ea? rasa macam mana? hehe.. thanks azah (:

Luqman Din said...

Kafein, of course boleh jadi addicted hahaha

Good luck exam :)