Saturday, October 2, 2010

Malu sgt -,-

Semalam kan,
Ada majlis solat hajat kt skolah. Jemput org luar bg ceramah.
Its really awesome lah, cuz dia tuh org muda belia remaja.
Tapi dh ada PhD dlm jurusan undang-udang. Bangga kan?!

Ada satu slot yg best. Yg dia cerita sal nama dia.
Nama dia Istajib. maksud Istajib dlm kamus google ialah terimalah doa kami.
Dia kata ayahanda dia g bagi. Sbb dia anak ke-8. Ayahnya tk tau nk bagi nama ape. 
So masa time berdoa thu, ayah dia baca doa sambil sebut Istajibillah. So idea dtg kat situ, maka jadilah Istajib. :)
Kata dia, dia tk suka kalau org meng-shortformkan nama. Such as Is, Ista, Ajib or else. Sbb ape maksud dia kan? Haaa :)

Kendian, aku rasa mcm terkena kat satu part ni. HAHA. Dia kata wt menda tuka2 nama atau letak nama pendek yg tkde maksud tu. Nak nak org skang ni suka meng-orang putihkan nama. HAHA. Kau tau kan aku dulu pakai nama Azim Cregleys. Sekarang tidak lagi. Nazim Nasri or Azim sahaja. Lagi sedap kut :)


Sebabnya, kat akhirat nanti, kita akan dipanggil dgn nama sendiri. Kalau tk silap aku, nama nama yg pelik lagi tiada maksud atau kotor maksudnya, akan dipanggil last sekali. Sbb kurang dikenal pasti siapa makhluk ni. Nak ke kau kena panggil last sekali. Tahukan kat bumi Allah ni ada bape juta umat Islam?


Laju nau abg ni balik smalam, baru nk ambil doa tuh buat amalan :D
Nasib jumpe Fb dia. Doa ape?! InsyaAllah, kalau aku dh dpt nnti. Aku akan share dlm ni. Ni doa utk makhluk yg suke nau amik exam. HAHA

1 comment:

istajib said...

hahahahaha...ngumpat abg ek???