Saturday, December 26, 2009

drama sebabak

td tghhari en, aku tgk cite DARI PINTU JENDELA tv2 dgn STESEN TERAKHIR tv9. sedih bhai! pastu aku nangis dalam hati. takot nak nagis betol2, sbb adk2 aku ade! hahaha. dua2 cite nk berbeza, tp motiff yg sama! hmm sygnye mak dia at anak dia :)

DARI PINTU JENDELA: aku tgk suku jep, haha. tp aku paham la mcm ne cite dia oke :)
3 bradik ni sibuk bekerja, yg x keje sorg je. menantu dia! pastu kaklong dia dtg tgk mak dia at umah adik ngah dia! tgk2 mak dia da ilang. pastu yg lain sume perli2 adik ngah dia ni, x reti jaga mak dia. at last dorg cari mak dia, rupenye2 tgh berdayung sanmpan at tgh2 laut sana. *hebad macekk ni berdayung. ahaii :P . motip macekk ni berdayung segala, sbb dia nk cari laki dia yg mati kat lautt. smbil bawak nasik lemak! time ni lah aku dh bercucuran air mata. kasihnye isteri at suaminya. hmm. pastu depa dok bawak balek maknya ni kerumah. si adik ngah ni melayan maknya dgn baik skali. ahaiii. sayuu je tgkk. si adk bradik ni plak ngomel, mana nk humban mak dia ni, sbb masing2 busy sgt kejar harta duniawi. pastu esknya plak, time adik ngah ni bagi maknya makan ubat, pastu tibe2 dia rebah jatoh kebumi *lagu yuna. hehe. teros meninggal. *part ni mmg aku gelak la, tbe2 je minggal. pastu mak dia ckp yg adk bradik dia yg bunuh ank kesygan dia ni. time jugak la aku dh meleleh2 air mata. ahah. actually mak dia ni nyanyuk sket. 2 yg mcm x betul sgt tuu. conclusionnya, jgn buruk sangka at sedara kandung sendiri, even kaurang x rapat sgt! sbb kadang tu keajaiban dtg dari Allah utk menunjukkan sape yg benar2 disayanginya. :)

STESEN TERAKHIR: ni ponn same, bukin gua sentap je. haha. malas la nk cite meleret2 en? nosan ak menaip. mak dia ni baik sgt. sanggup buad ape saje, janji anak kesayangan dia x kene hina dgn org kg! anak dia ni suke at anak macekk tanjung ni. tp maceekk tanjung ni ta brape suke. sanggup mintak rm10000 if nk anak dara dia. mak si laki2 ni pn ah x tahan malu dh, takot dihina org. so dia biakan je la. mak si laki2 ni sanggup bagi anak dia emas, harta sepeninggalan arwah suami dia. pasrt ni pn aku nangis gak. haha. sanggup mak dia tolong, janji keluarga dia x dihina. at last macekk tanjung ni pn menyesal la, actually anak dia tuh sendal sket. mengandong anak sape tah. dia nk si laki ni jadi pak sanggop! last2 dia x kawen pn gan pompuan tuh. dia lari ke kl. tinggalkan mak dia. huhu. konklusinya, sygi bonda anda! hehe. dia sanggup buad ape saja utk kaurang, janji kaurang jangan malukn nama baik keluarga.

No comments: