Wednesday, May 5, 2010

cemburu lahh juga (part 2)

lately ni kes bangun lewat melampau-lampau sgt.. so mood pun mcm cipekk je.. seriously aku ckp, aku mmg ada sifat jeles yg susah nk dikikis.. kalau stakat jelse dgn adk beradik tu, x de lah aku hadap sgt. tapi tipu lah kalau ckp x ada kan?! Tp jeles aku dgn org2 sekeliling lah. Kalau aku rasa diorang lah yg paling hebat. Aku pn nk lebih dri diorang. Tapi harapan jelah kan?!

Knapa boley jdi mcm tu skali?! Aku pn x paham sgt dgn diri aku ni.. Sejeles-jeles aku. Takdelah sampai tahap aku nk dengki dgn diorang kan? Kalau diorang ada benda yg best and usefull, takdelah sampai aku nk curik semua tuh.. Sbb kau tak akan tenang bila pakai barang curi. Percayalah ;) Kalau aku jeles pn, aku duduk diam2 and pikir mcm mana nk dapatkan. Bila aku pikir pn, mmg x akan dapat punya. Saje berangan mat jenin.

Tp jgn ingat bdk2 pompuan je yg ada feeling mcm ni. Lelaki pun ada oke. Tapi bila kau yg lelaki ni cerita kat KAWAN lelaki kau , and diorang tu mesti rasa yang kau ni tak cool and tak macho sbb perasaan kau tak ubah seperti gadis yg baru berjinak-jinak nak beli "kertas tisu plastik biru" sbb mereka baru lepas tertumpah dakwat merah..

For sure-lah kadang2 tu terselit sikit perangai syaitan yg membawa setangkai dengki kan?! Tipu lah kalau ckp takde.. Lepastu mcm-mcm magic word yg akan keluar dari mulut sbb nk puaskan hati sendiri.. Ingat ehh, org cemburu ni, bkn terhegeh2 nk mintak simpati.. Dlm dunia ni, x semua org sama taraf..

Aku mmg suka dgr music dari kecik. So kalau nk dgr music, mesti pakai mp3,ipod,mp4 etc lah kan??!! Okayy, aku x pernah dpt barang yg paling mahal. Serious. X pernah. Kalau stakat mp3, masa zaman hidupkan api pakai gesek batu tu. Aku just pakai mp3 yg besar dan hanya utk letak kaset dan pakai battery Eveready. Cubalah kau bayangkan... Tapi sekarang aku dh ada ipod, hadiah orang bagi. Sbb kalau nak pun beli. mmg harapan jelah.. Bila kau naik sekolah menengah, mesti kawan-kawan kau tersenarai org yg agak kaya dlm sekolah.. And selalu show off handphone nokia E71, bawak motor elegan, LC, wave, lagenda.. Aku just pakai suzuki 22. Jenis yg layak pergi kebun getah tu.. Tapi aku x kesah semua tu. Sbb dh rezeki diorang nk dpt semua tu. :)

i've low self esteem..seriously..mengakuu je lahh..
tapi aku tak nk mencari kesalahan atau kekurangan orang lain sbb nk puaskan hati sendiri..perasaan mcm tu takkan kekal lama..aku tak akan puas hati kalau aku kerap nk cari kelebihan @ kekurangan org lain..

Aku cuba nk ubah persepsi. Supaya aku tak jeles memanjang..

P/S: Dalam almari tak ada baju mahal dan baru.. Dalam bilik tak ada komputer atau laptop atau radio. Dalam bilik tak ada aircond. Dalam bilik tak ada katil yg selesa. Dalam bilik tak ada meja belajar yg menghairahkan utk aku study. Dalam bilik aku tak ada tandas (rasa mcm x payah mention kot yg ni :P )

No comments: