Saturday, May 8, 2010

Ya Allah, syukur aku punyai orang tuaku lagi :)

"Kepada Ibuku yang mengasuhku selama ini, kuucapkan selamat hari ibu. Semoga sehat selalu dan tak pernah lupa padaku dan kenangan selama ini bersama keluarga. Maafkan aku yang selama ini belum mengucapkan terima kasih, maka bersama dgn ini aku mengucapkan terima kasih atas jasamu selama ini. Mungkin hanya ini yang bisa kuberi sampai saat ini untuk berterima kasih kerana semua jasa orang tuaku tak akan terbalas olehku sampai bilapun. Dengan penuh rasa sayang dan terimakasih kuucapkan lagi, Selamat Hari Ibu."

  1. Thx sbb hantarkan g skolah dari darjah satu sampai form 4.. (skang dh menunggang sendiri).
  2. Thx sbb pagi2 ketukkan pintu soh bangun pagi g skolah (kalau Lady Gaga x bunyi)
  3. Thx sbb marah mengadu kat ayah kalau sy balik lewat. (hangout g KL)
  4. Thx sbb masak kat umah, walaupun sy jarang makan. (kalau lapa mengendeng juga)
  5. Thx sbb tambahkan duit nk belikan spek mata last year (spek tu dh hilang :( )
  6. Thx sbb bagi duit tusyen and duit g seminar
  7. Halalkan makan minum yerr.
  8. Thx utk semuanya lahh.
  9. Maaf kalau ada terkasar bahasa selama ni.
  10. Maaf kalau ada tercuri apa-apa.

Kalau nk listkan, mmg byk.. So kat sini nk mintak maaf dari hujung ke hujung :) ilysm


Ya Allah ya Tuhan ku,Aku menghulurkan kedua tanganku yang hina ini,memohon Engkau limpahkan rahmat dan hidayahMu.Terasa terlalu lemah diri ini tanpa pertolonganMu yaAllah
Ya Allah, ampunkanlah dosa kedua ibubapakukasihilah mereka sebagaimana mereka mengasihiku ketika aku kecilbukakanlah pintu hati mereka untuk beriman kepadaMuaku terlalu banyak terhutang budi kepada mereka ya Allahterlalu banyak budi mereka yang ku balas denganmenyakiti hati merekakasih sayang mereka kubalas dengan kata-kata menentangsedangkan ku tahu,Engkau melarang menyebut walaupun perkataan "huh" kepada mereka.Didikan dan asuhan mereka aku ambil ringan.Aku lupa ya Allah, berkat usaha, asuhan dan didikanmerekalah aku berjayakini, keselesaan sanggup dilupakan ketika mengandungkan akukesakitan yang amat sangat sanggup dilalui ketika melahirkan akutidur malam mereka aku ganggutitik peluh mereka basah kering demi membesarkan akutidak pernah mereka mengadu letihtidak pernah mereka mengadu sakitlauk yang dimulut sanggup mereka luah untuk diberikan kepadakuharta yang dikumpul sanggup dilepaskan untuk pendidikankunamun selama ini aku lupa semua itu ya Allahkerana mereka tidak pernah merungut kepadaku ya Allahkerana mereka tidak pernah mengadu kepadaku ya .. Allah Ya Allah Ya Rahman Ya Rahimdimalam ini aku terkenang semua itu dimalam ini aku mengadu kepadaMu ya Allahdimalam ini aku memohon sepenuh hati kepadaMu ya Allahrahmatilah mereka, ampunilah dosa-dosa mereka,dan sekiranya ketika ini mereka Engkau siksa didalamkubur ya Allahaku memohon agar Engkau hentikanlah ya Allahaku memohon agar jangan Engkau siksa ibubapaku ya Allahaku tahu ya Allah mereka terlalu lemah dan tidak mungkindapat menahan siksaanMu yang amat pedih itu ya AllahPerkenankanlah doa ku ini dan jadikanlah ini doa anak yang solehyang Engkau janjikan akan diperkenankan ya Allah yaTuhanku.
Maha Suci Allah Yang Maha BesarEngkau jadikanlah anak-anak ku dari orang-orang yang soleh yang mendoakan keampunanku daripadaMu ya Allahjadikanlah mereka sebagai anak kunci pintu syurga ku ya Allahdan jangan Engkau jadikan mereka anak kunci ku ke nerakaMuTeguhkanlah iman mereka ya Allahjauhilah mereka dari siksaMu ya Allah.Tuhan Sekelian Alam.Amin.Amin Ya Rabal a'lamin...





hayati sedalam-dalamnya :)

Selamat Hari Ibu utk semua :)



Tulus ikhlas daripada anakanda;
Muhd Nazim

No comments: