Friday, October 15, 2010

Lady In Red talk about blessing.

.sekadar gambar hiasan.

We talk about blessing. Rahmat? Redha? Berkat? Restu?
Lebih kurang la, ada la juga bersangklut paut sikit kan?!
So tadi sy bermimpi bertemu Lady In Red. (buat apa nak tipu kan?)
I showed my english paper. Im scored that paper. 65% (A-) She said im improved a lot.
Lepastu dia kata lah, buat exercise byk2. Kalau tk tahu jumpa dia.
Then she said that she believe in blessing. Tk kiralah bless from whom. Yg penting diredhai.

Kalau selalu kita disogokan dgn cerita yg sesorang tu tk diredhai oleh Allah, mak, guru dll. Ni lain pula, dlm mimpi aku tu Lady In Red cerita sendiri kat aku bagaimana dia tk redha (restu) semua org yg ada kat sekeliling dia. Dalam pada tu aku tergamam. Aku dapat rasakan mcm mana seseorang tu sakit hati akibat tk dihargai. Masya-Allah, Lady In Red buktikan kat aku bagaimana dia tk bless org sekeliling dia. Memang kuasa Allah, aku nampak depan mata apa yg terjadi. Lady In Red kata dia tk sempat nak me-redha-kan org2 tu. So jadinya org2 tu gagal melakukan apa yg sepatutnya dia dpt buat dengan baik. Walau sepandai mana pun diorang, kalau dh ego tinggi sgt. Memang kau tk akan selamat.

Lepas dia cerita semua tu kat aku, aku diam membisu. Dia ckp: "Like u said before, u ckp that teacher bias kat u, jangan ckp mcm tu, tk baik". Aku rasa mcm serba salah sangat-sangat, org yang aku ckp dia bias tulah yg bagi kejayaan kat aku. Eventhought we're not the same religion, berkat sesorg tu sgt penting. Allah nampak apa yg kita buat. Allah tahu apa yg kita ungkapkan. Ingat lah, berkat dan restu sangat penting. Kalau kita tk direstui, itu akan menjadi hijab (halangan) pada hidup kita.

Kalau kita tk suka cikgu tu (dll), kita diam je. Jangan cakap apa2. Jangan nk cakap belakang, jangan nk kutuk2 atau marah. Kalau rasa nk buat mcm tu, cepat2 istighfar. Mcm pagi tadi, aku tercakap ada sorg cikgu ni sakit kaki and jalan agak tempang. So aku cpt2 istighfar and berdoa supaya dosa mengata tadi diampunkan. Sebab aku bukan berniat nk ckp mcm tu. Mcm tulah manusia yg penuh dgn khilaf. (english aku kemain bersepah ko).

P/S: Lady In Red ni manusia biasa. Jgn fikir bukan bukan. Syirik. Sebabnya aku panggil dia Lady In Red, coz dlm mimpi tu dia pakai baju dan tudung merah. Aku terpaksa ubah cerita asal ni atas dasar amanah. Dia kata jangan cerita kat org, kalau tk terimalah nasib yg sama. Aku tulis ni sbgai pengajaran utk dikongsi bersama.

1 comment:

Aliff Haikal said...

sangat terasa sebab salu kutuk cikgu
;(

insaf da takmau kutuk ckgu
hehe;)