Saturday, December 4, 2010

[contest] Edit photo contest


Saje je nk join contest ni ;)
Tak menang pun tkpe. HAHA. Ayat macam pasrah je kan :D

Aku dah follow blog dia. And now dia kena follow blog aku. Boleh? HAHA.

Bawah ni adalah 3 pic yg aku edit menggunakan softwere Lightroom 3.2 and Photoscape :)
Gambar Liyana Jasmay and Nur Fazura aku ambil dari Google Image. And gamba lg satu tu, koleksi peribadi aku.

What the diff? Dari segi warna and kelicinan kulit Nur Fazura :)
Gambar ni agak susah nak edit sbb lighting dia poor sgt. HUHU.

What the diff? Gambar yg after lebih menonjol yg Liyana Jasmay ni nampak sgt kekwat. HEHE. After editting, nampak mcm princess sket. Gambar yg sebelum tu nampak kusam sket kan? 

Aku suka pic ni. Masa graduation day. Ni lah pic yg aku edit kaw kaw :)
Tgk pic yg before tu nampak mcm euwww~ tk menarik kan? After editting, aku letak caption sket dlm pic ni and nampak mcm gah dan boh beria. HEHE ;)



So aku rasa mcm berpuas hati dgn semua2 ni. HEHE. Aku pertaruhkan gambar Hari Graduasi dan Liyana Jasmay. Gambar Nur Fazura dijadikan sebagai backup and bonus. HAHA. Boleh kek mc tu?!

Tarikh tutup dia:
31 DISEMBER 2010
pemenang akan diumukan pada
8 JANUARI 2011 

 Jenuh la aku nak tggu. HAHA. Apa kata, extand sampai aku ambil result SPM. Sebab hadiah dia topupkan. So on that day boleh la aku berchit chat dgn uolls :P

Wanna join? Click here.

7 comments:

Qaseh Dalia said...

salam singgah kat sini..eceh ingatkan awek td..cantek2! da folo da..thanx juin n gud luck k

afee ali said...

cantik, suke yg gmba fazura tuh. i pn join contest ni jgk :)

Nazim Nasri said...

Qaseh and kuntum. Thx newayy~~
hehe. roger and out yeahh :D

Anonymous said...

@Qaseh dalia adelia

Sepatutnya satu pertandingan satu gambar.

Qaseh Dalia said...

xpe lah anon hehe..saye budak baru belajar wat contest

Anonymous said...

gambar liyana jasmay tu white balance terlampau tinggi. nampak x natural.

Anonymous said...

dia je sorg kumbang kat pic edit..layan je gambr