Tuesday, July 13, 2010

jangan suka suki je!

Jangan suka hati korang je nk bagi gelaran yg tk elok kat org. Skang ni aku dh kurang nk menganjeng org. Sbb kita tk tau ape pulak org cakap pasal kita. Tadi aku terusha satu belog ni. Konon belog dia, belog paling berpengaruh la. Kalau tulisan kau tu membina tkpe. Tp asek nk menganjeng org je keje. Ape faedah yang kau dapat? Sambil menganjeng org, sambil tu jugak sertakan nama Allah. Konon nk suruh bagi bala kt org.

Derr, kau fikir Allah senang lenang ke nk turunkan bala?! And kau ingat kau bagus ke nk panggil org binatang?! Eventhou' kau dh pegi Mekah, tp perangai tk ubah jugak. Selagi kau berpayungkan dgn bahasa kasar kau tu, semua makhluk Allah melaknat kau tau?! Kau tau kan makhluk Allah tu apa?! Bumi yang kau pijak ni, pokok2, binatang2. Sbb kau tk dapat redha Allah. Allah pn melaknat kau.

***
Apa yang aku belajar buat masa ni, aku CUBA nk praktikan. Supaya tk jadi hipokrit. Sometimes memang la terlepas, tp aku cuba nk hindarkan!!

Kau kena jujur, jujur biar bertempat. Jangan nk menipu! Kau kena marah pn sekejap je. Daripada kau menipu, dosa kau bertimbun sampai akhirat. Sanggup nk pikul?! Tk dpt redha Allah pulak tu. Banyaknya dosa. Aku admit, memang byk menipu! Sebab nk selamatkan diri. Tapi aku tk pernah rasa selesa! Sbb apa? Sbb menipu lah! Aku nk cuba selamatkan diri aku ni daripada terus menerus buat perkara mungkar!

"Ya Allah Ya Tuhanku, Kau bukakanlah pintu hikmahMu kepadaku. Kurniakanlah
petunjukmu kepadaku. Agar segala urusanku beroleh kejayaan! Ya Allah Ya Tuhanku, Kau berikanlah hidayahMu kepadaku, agar aku ditempatkan dikalangan org yang beriman! Sesungguhnya Engkau Maha Pengampun Lagi Maha Mengasihani. Sesungguhnya Engkau Maha Mendengar Lagi Maha Mengetahui. Amin!"

2 comments:

hentakbelipat said...

pehh..emosi nih..chillex dlu..tarik nafas pepanjang jgn lupe hembus

huzaifah;writer said...

haha (;
adeh~
adik ku adik ku