Monday, July 5, 2010

politik..

Aku tk suka politik. Hari-hari bapak aku beli surat khabar yg masterhead dia kaler biru.. Yer. yang tu. Mesti ada cite politik, tk sah kalau tkde. Aku suka paper tu, sbb bahasa dia cemerlang. Aku tk suka sgt paper yg masteread dia yg kaler merah tu. Rasa mcm tk berkembang otak kalau baca. Eventhou' yg kaler merah tu tkde sgt cerita politik yg sedeyys.

OMG. Politik Malaysia teruk sgt-sgt. Mcm mana la buku sivik & sejarah boleh bgtahu yg politik Malaysia ni stabil?! Sy tk berminat nk jadi ahli politik, dan tk tahu lah kalau umo sy dh 21tahun nnt, nk undi yg mana satu?! Okayy, secara logik kerajaan lah kan? Sbb 17 tahun aku hidup dgn bantuan kerajaan Malaysia.

Masterhead biru. Every single pages, mesti ada story politik. Duhh. Sy dh muak la. Sy tahu masterhead biru ni dikira org kuat united malayan nations organization. Tp agak-agaklah, sy ni baru 17tahun, baca paper utk update minda ni. SPM sy nanti tkde komsas pasal politik, malahan tk dibenarkan untuk menulis karangan yg berunsur politik kalau tk silap sy!!..

please :(

2 comments:

Adila Ady said...

suka baca sinar harian...walaupun nipis je..hehe

Nazim Nasri said...

haha.
jangan mention nama akhbar ye ;)