Thursday, December 1, 2011

Teka Teki hilang RM1

Saya nak beli baju RM97 tp sy xde duit.
So sy pn pinjam la RM50 kat kakak, RM50 kat adik.
Skrg saya ada RM100 dlm tgn.
Lps beli baju, cashier plgkan RM3.

Sy pun plgkan RM1 kat kakak. RM1 ktt adik.
Lg RM1 sy pegang.

Skrg ni sy hutang kakak RM49, hutang adik RM49.
Tp bila sy campur dua2 hutang kakak n adik, RM49+RM49= RM98.
Campur duit dlm tgn sy RM1=RM99. Mana lagi RM1 duit sy?




P/s: Aku rasa mcm dah dapat jawapan :)

9 comments:

♥ Cik Emma ♥ said...

Rasa dah pernah jawab teka teki ni.. tapi lupa la plak

DAPAT SIGNATURE FREE

Hani Mansor said...

apa jwpn dia haa?

Hani Mansor said...

apa jwpn dia haa?

Hani Mansor said...

apa jwpn dia haa?

.:rizaL:. said...

Bagi jela seorang rm1.50 kan senang haha

Aliff Haikal said...

apakah?

Wan Zulqhairi said...

Mana boleh campur RM1 dengan RM98. Sebab RM1 tu adalah cebisan duit yang ada dalam RM98.

Soalan tu saje je nak peningkan kepala. Padahal kalau cakap dia pinjam RM98, beli baju RM97, then baki tetap ada RM1 kan.. Huhu..

Teesaz said...

okeh dah teringat balik soalan ni bila diajukan oleh sorang kawan, kesengalan yang teramat amat bagai ditonyoh tonyoh kepala guwa.. aish..haha

Omar At Taktika said...

senang sangat. rm97 bahagi 2. dapat rm48.50. 48.50 tmbah dengan hutang rm 1. sama dengan rm49.50. pastu 49.50 x 2 = 99. rm99 tmbah pulak dengan duit pada tngan dia skrg. jadi lah rm 100.