Saturday, August 13, 2011

Arlene Tan yang kononnya Makcik hajjah sittal wuzara

Korang ingat tak pasal kes blogger kontroversi Makcik hajjah sittal wuzara yang kutuk Allah, Nabi Muhammad dan Islam tu?

Yeahh dan korang tahu tak ada satu pihak yang menjalankan #OPSramadhan untuk membongkarkan siapa  Makcik hajjah sittal wuzara ni.

Sejak minggu lepas nama Arlene Tan ni sangat popular dan menerima beribu-ribu kutukan yang kononnya dia lah Makcik Hajjah Sittal Wuzara. Dan kemudiannya mereka menemui jalan penyesalan. Bukan penyelesaian ye. Sebab target pihak tersebut yang ingin membongkarkan siapa Makcik hajjah sittal wuzara ni adalah orang yang salah. Mereka menuduh Arlene Tan. Dan baru-baru ini pihak tersebut telah membuat permohonan maaf kepada Arlene Tan dan pihak penyokongnya (baca sini)



Tahu tak aku nak cakap apa sekarang ni?
Aku nak cakap, tak rasa berdosa atau segan ke bila kita tuduh orang yang tak bersalah tanpa mempunyai bukti yang betul betul kukuh dan kuat?

Disebabkan satu sumber yang tak sahih tersebar, cuba bayangkan dosa blogger-blogger, tukang komen kat blog, twitter dan facebook banyak tau. Sangat banyak lemparan fitnah kat orang yang tak bersalah dan ianya adalah suatu penganiayaan yang sangat tidak boleh dimaafkan. Jatuh maruah dia dan keluarga dia.

Masa mula-mula pasal pembongkaran Makcik Hajjah ni, aku tak percaya sangat pun. Sebab apa tah aku tak percaya sangat. Aku tengok muka dia macam innocent jer. Muka tak buat salah -__-

And yang pasti aku tak percaya sangat adalah, Arlene Tan ni muda mentah and blogger kontroversi tu dipanggil Makcik. Cuba lah fikir secara kanak-kanak kejap. Orang muda dipanggil makcik adalah sangat pelik yer. *tapi tak tahu lah korang mcm mana kan*

Korang pun tahu kan dosa fitnah tu mcm mana? Dosa fitnah lagi besar daripada membunuh. Awas eh. Once kita fitnah orang yang tak bersalah, dosa fitnah tu ibarat kita memakan daging saudara sendiri..

Aku tak faham lah kenapa ramai sangat yang nak update pasal Arlene Tan minggu lepas. Asal leak berita terbaru je, cepat2 buat assumption and update blog masing2. Lepastu kutuk ramai-ramai kat ruang komen. Kemudiannya sama-sama dapat dosa. Tak kisah kalau nak update pasal dia. Tapi kalau dah kutuk tu, melampau sangatlah. Nak-nak sekarang ni Arlene Tan tu bukan target sebenar.

arlene tan gaysec maaf makcik hajjah sitt al wuzara
DOSA BENTUK PIRAMID.


So sekarang ni. Korang-korang yang ada update pasal Arlene Tan tu. Tolonglah minta maaf. Even dia tak baca pun, buatlah satu entry sebagai syarat kau dah minta maaf seterusnya kau orang buang lah entry pasal dia yang penuh kata-kata nista tu. Kalau tak, lagi banyak dosa yang korang dapat sebab ramai lagi yang baca entry tu.

ENTRY CINA MELAYU di MASJID PUTRAJAYA. <---- Cerita best.
P/s: SETIAP MANUSIA ADA LA SALAH DIA SENDIRI. Aku minta maaf kalau ada buat salah dan silap. Sekarang ni bulan puasa. Hidup tak lama. Salam.


5 comments:

FAZIL AJIL said...

salam . kau sekarang study dekat kolej poly-tech mara kuala lumpur kan ? aku macam nak tegur tetapi takodd salah orang . aku tesl student dekat kolej poly-tech mara kuala lumpur .

Nazim Nasri said...

@FAZIL AJIL wasalam. yeahhh. tahu. semalam alif ada sms aku. masa sembahyang jumaat kau kat depan aku en?

FAZIL AJIL said...

yupp .. aku depan kau . aku pakai baju melayu warna biru . kau sorang that time .

FAZIL AJIL said...

@Nazim NasriYuppy ! semalam aku depan kau . aku pakai baju melayu warna biru . kau seorang that time kan .

Nazim Nasri said...

@FAZIL AJIL Next time tegur lah k :)