Tuesday, June 15, 2010

message ;|

pagi td aku dpt SMS drp Suraya. Grr, dia text msg berantai.
Okayy FYI, msg berantai ni mcm msg yg kau kena forward kt beberapa org yg ditetapkan.
Yg aku dpt td tu, dia bagi nama-nama Allah. Dh la nama Allah tu separuh je. Lepastu suruh send kat 9 orang. Then ugut pulak tu, kau ckp "x kan 9 sen pun kau x boleh nak send?".. Pastu msg tu tulis lagi, kalau aku x send and hapuskan msg tu, aku akan dapat bencana selama 6 tahun.

Wehh, what the heck?
Kau dh memperdagangkan nama Allah, lepastu nak ugut2 aku. Kemudian suka-suka cakap akan dapat bencana? Bencana ni SMS tu ke yg tetapkan? Dh x ingat Allah lagi? Lupa yg Allah lagi berkuasa?! Grr~

Creators msg tuh mmg dungu sgt lah. Aku x tahu nape dia boleh ada idea2 mcm ni.
Okayy, ni pendapat aku secara general. If ada maksud tersirat disebalik msg2 mcm tu, aku xtahu lah. Aku harap x benar . Sebab sebelum ni pn aku ada dapat juga msg2 mcm tu, so aku delete je. Even rasa serba salah. Tp ape nak buat. Motif dia mcm nk suruh org Islam ni dpt bencana dgn kadar segera and secara senyap. :

Bosan lah kalau manusia mcm tu hidup..

P/S: Sue, aku x salah kan ko :D

No comments: