Thursday, February 17, 2011

Is it so hard to say that? :)

Tetibe semalam aku jadi terberani nak ciut org. Aku tak kisah pun sape dia tu. Taraf dia dgn aku disisi Allah sama je. Yang membezakannya adalah sifat yang ada dalam diri.

Aku tak cakap dia tu jahat. Dan entry ni bukan nak menjatuhkan sesiapa. This is reminder untuk kita semua. 

Is it so hard to say TERIMA KASIH? or THANK YOU?
Paling busuk pun THANKS lah, atau lebih busuk adalah TQ.
is it so hard to say that words? 

Ceritanya macam ni, tgh malam td aku baca blog RM, entry dia pasal Hatta Dolmat mintak tolong kat RM untuk spread the news pasal new acc fb, emel and tweet milik HD ni. Aku baca dari hujung ke hujung entry RM ni. Thats means, apa yg aku baca aku ingat. Emel HD dia pun aku baca jugak seketul-seketul gak.

Lepastu aku leave blog RM mcm tu jelah. Aku bukannya nak contact gan HD pun kan. So aku pun move to twitter pula. Then tetibe timeline aku termasuk satu tweet pasal HD. So aku click lah link tu. Tp aku tak baca sangat pun entry tu,sbb entry tu ialah contest bina laman web HD. So Aku mmg tkde kaitan lah untuk contest ni. 

Sampai kat hujung entry tu, aku ternampak yang emel HD tu salah. Emel HD tu berbeza dgn emel HD yang ada dlm blog RM. Alaa, beza sikit je pun, antara ada titik dengan takde titik. Itu je bezanya. Tapi the correct emel ialah dalam blog RM tu (agak je). And yg salah pula dalam blog satu lagi. 

So aku tweet lah org tu untuk betulkan apa yang salah. Atas sebab kemanusian lah aku tweet org tu, sbb aku kesian kat HD ni, dah lah acc fb dia kene hacked. So customers susah nk contact gan dia. So niat aku nk ialah tolong HD secara tak langsung. And tak kisah pun kalau dia tak kenal aku. No big deals. 





Lepas aku tweet dia,, keadaan senyap selama 1 jam. 
Aku bukannya menantikan pembetulan kesalahan emel dlm entry tu, tetapi aku menantikan ucapan TERIMA KASIH dari orang tu. Kalau aku tak notice dia, sah sah HD takkan recieve emel from his customers. Even kesalahan dlm entry tu ialah ketiadaan tanda NOKTAH je. Kebarangkalian besar, HD takkan dapat dihubungi juga :)

Aku tak harapkan apa-apa pun dari orang tu, cukuplah sekadar TERIMA KASIH atau THANKS atau TQ. Sekurang-kurangnya aku dah tolong dia. Ni bukan kes ikhlas ke tak ikhlas. Tapi agak-agaklah. Cuba aku mintak tolong kat kau, pastu aku tak cakap terima kasih. Apa kau rasa? :)

So dengan beraninya, ku tweet dia balik lepas sejam tu.



And he'd replied




And  i just said welcome. Malas nk argue lebih2. Aku tak suka gaduh.  Dah la sesama MELAYU.

And suddenly aku ternampak satu status, dia macam sindir aku. Aku memang rasa dia tujukan kat aku. Sebab mlm td tak ramai pun yg on twitter. And takkan tibe2 dia bermonolog mcm tu kan -,-




But its okay. Aku malas lah nk reply apa2. Roda sama bulat, enjin kereta siapa yang tahu :)
Aku malas nk reveal siapa orang tu. Lagipun dia cari makan melalui blog dia, sebab semua hasil kerja dia, dia update kat blog and he quite famous :)
So aku takdelah jahat sangat nk reveal siapa mamat tu. But its okay, lumrah dunia. What goes around comes around. :)


Aku just tak puas hati bila tiada ucapan terima kasih. Itu je. 
Ni bukan bende remeh temeh. Faham sendiri lah ye? :) #somalaysian

Malas nak panjangkan cerita.
May Allah bless him. Bye :)

emel HD: hattadolmat.hdc@gmail.com

P/S: Mungkin Korang Kot Yang Dia Cari Selama Ni -,-



Photobucket

3 comments:

Nazim Nasri said...

ehem

Unknown said...

siapa la agaknya ek ?

rileks ek bro :) meh nak tweet jugak lah hehe

Nazim Nasri said...

@alinac lover

Akak, boleh je rileks. Tapi kita kan dah diajar untuk berterima kasih :)