Thursday, February 10, 2011

Biar cerita yang menentukan. Biar 'link' yang memberikan. Biar gambar yang menceriakan.

Baca dengan penuh hati-hati dengan harapan untuk memperbaiki diri.  Ini bukan iklan SKIM CEPAT KAYA. Aku juga tak pernah terlibat dengan perniagaan MLM. Pleaselah. Ni entry biasa je kot. Yang tulisan berwarna biru adalah LINK! -,-

P/S: Niat baik perlu disemai dalam hati jika ingin membantu seseorang. Ikhlas lebih penting untuk mendapatkan hati yang bersih tanpa melahirkan syak wasangka. 


Salam khamis.
Tahu kan. Orang yang selalu melepaskan peluang adalah orang yang rugi? Tak menghargai sesuatu yang telah diberikan dengan sebaiknya akan menimbulkan perasaan serba salah.

Bila kita telah ditolong, sepatutnya kita menggunakan peluang itu dengan sebaik mungkin. Atau sebaik-baiknya. Bila peluang dah datang sekali, belum tentu dia datang lagi.



Taylor Swift live in concert kat Singapore. Sape je pegi? 



Biasanya sesuatu peluang perlu DIDAFTAR-kan. Selalunya orang nk kesenangan yang datang bergolek terus kat kaki dia tanpa melakukan sebarang usaha yang boleh membantu mereka. Bagus ke mcm tu? Macam mana nak maju?

Kalau kau cantik mana pun, hensem mana pun, kalau takde usaha nak maju kedepan. Jangan harap lah derr. Lupakan. Jadilah penganggur yang tkde masa depan. Hello kaki AMPU pun boleh berjaya okayy. Ampu ye, bukan ampau. Tolonglah faham.

Okayy. kau nak life style yang terbagus. Kau ingat kau Marion Counter ke? Hello, dia punya life skang makin baik okay, sebab effort dia dapatkan anak tokey Naza. Makin cantik (okeylahh). Kau kena ambil profile test untuk discover diri kau yang sebenar and improvment. Pleaselah. Jaga diri tu baik2.

Lepastu pulak, kalau kau tkde effort nak majukan diri and kau pula selalu lepaskan peluang keemasan, macam mana kau nak dapat sesuatu yang kau nak. Betul tak? Kau jangan berharap kat orang lain untuk bagi kat kau je. Fikir lah beb. Hidup jangan bergantung harap kat orang. Lakukan sesuatu untuk perolehinya. Contohnya kau nak Lana Toga (black). Kau jangan nak harapkan boyfriend kau belikan. Ingat dia ape? Bapak ayam eh? Puh-leasee lahh -,-

Contohnya Hotlink. Dia bagi kau DOUBLE value untuk CNY punya hot ticket. Dia ada effort nak tarik pelanggan. Dia sayangkan pelanggan dia. Bila Hotlink dah bagi peluang yang double ni. Takkan kau taknak manfaatkan? Betol tak? Rugi lah mcm ni. Takkan nak tunggu CNY tahun depan. Raya puasa nanti pun belum tentu ada promosi mcm ni -,-


Jannet jackson buat konsert kat Singapore. Tahu kan?


Okay, kita sambung.


Macam aku tulis kat atasa yang pasal Marion Counter tuh. Yelah, kau nak lawa2, nak warna kan rambut segala bagai. Kalau kau tak cari saloon tu yang dia bagi service terbaik punyaa tak guna juga kan? Bila harga dia RM260 kau kata mahal gilaa babehh kan? Bila dah kasi RM88, kau taknak pergi. Waddefish. Ko ingat ada saloon online? Ko nak cuci rambut tang mana? T_T

Lepas dah lawa2 semua kan. adakah anda orang yang dicari? Renungkan betapa banyaknya peluang yg dah ditadahkan untuk korang. 

Kau dah baca ke web Beautifulnara dan Hanis Zalikha cerita tentang ni. Kisah Kami Disini. Pergi baca. Mereka dah kongsi, dah makan dan gelak bersama. Mereka tak lepaskan peluang pun bila diberi task untuk dilaksanakan. Peluang okay. Ingat senang?!

Aku pun tengah mencari peluang dan bukan menunggu peluang. Bila dah sampai seru, boleh lah serbu great sale. Bila dah ada peluang, tapi tak mahu guna. Sungguh merugikan. Tapi kalau kau dah masuk dalam wilayah mereka. Takkan menyesal punya. Mereka menjanjikan yang terbaik wokk. Percayalah by Siti Nurhaliza. 


Kita layan lagu kejap. Lagu Demi Masa oleh kumpulan Raihan




Sesungguhnya sifat marah itu adalah sifat syaitan. Sifat dengki itu juga adalah sifat syaitan. jangan sesekali bercakap tentang keburukkan orang lain. Memerli, mengata, mengumpat dan menjatuhkan seseorang adalah perkara mungkar. 

Okayy, kebanyakan yang baca blog aku ni Melayu. Korang pernah baca blog kereta mayat? Blog dia sangat berinfomasi tentang dunia dan akhirat. Percayalah, cara pemikiran dia sangat lain. Dia boleh define apa yang kita tak terlintas pun nak usulkan. Haritu aku ada baca entry bagaimana nak untung dalam berniaga. Dia cerita lah perbezaan cara Melayu berniaga dengan Cina berniaga. Pegi lah usha. Kalau tak macam mana nak berjaya? Ni bukan cerita cara nk buad duit taw. 

Tak kenal maka tak cinta. Tak buka maka tak tahu. Jangan suka buruk sangka. Ok bye

Salam klasik nasional. hahaha :)


P/S: mesti korang blur kan apa yang aku dok cerita ni. Aku pun -,-

Photobucket

6 comments:

trialtodelete said...

taylor swift the sweet innocent.! i love her

Nazim Nasri said...

love her too :)

felton said...

ikhlas : saia memg blur ape yg awak tulis

Nazim Nasri said...

hahaha dah agak dah :))

tkpelah awak click jelah link tu, nnt baru faham

Nisa Dawi said...

saya macam nak paham dah..tapi macam pending jugak..

kesimpulan : tak deliver la kot..=P

tapi saya suke,kretip

teruskan...=)

(sy macam nk paham sbb sy clik,tapi tak click semua...hehe)

Nazim Nasri said...

hahaha rahsia :P