Sunday, September 18, 2011

Cerita Hantu Lif (2)

Cerita 2:

Lepas dah masuk bilik tu, aku duduk diam-diam tengok handphone. Pelik ah kan tiba-tiba boleh hidup balik padahal battery habis..

Time tu ada dua roommate aku baru je keluar, pergi beli makan kat McD. Aku tak kisah la. Yang aku kesahnya aku terlupa nak beli air mineral. Dalam bilik tu masing-masing dah la pemalas nak masak air. So aku try call Amirul, boleh plak dia tak bawak hp. Hp dia dok ringing atas meja. Lepastu try call Carl, dia pun sama tak bawak phone. Aku pun cam curious kenapa dorang tak bawak phone, padahal selalu je berkepit dengan phone -.-"

Lepastu dorang sampai rumah, masuk bilik terlompat-lompat. Mesti ada pape. Dorang terlompat-lompat bukan sebab happy. Tapi sebab kena kacau -.-"

"Kiteorang kena kacau kat lif tadi"
"Seriously?"

"Tadi masa kat ground floor, ada sorang cina ni nak masuk lif, tiba-tiba lif tertutup kepit dia sikit, pastu terbuka, bila nak masuk balik, kena kepit lagi dengan lif."

*masing-masing diam

"Lepastu ada sorang mamat ni boleh plak buka cite sal hantu dalam lif. Masa dalam lif tu ada la beberapa orang, and ada sorang budak kecik tu turun kat lif tingkat 12. Lepas tingkat 12, should be naik kat tingkat 15 lah kan. Tapi tiba-tiba lif turun kat tingkat tujuh, padahal aku tak tekan pape pun dalam lif tu. Lepastu baru dia naik tingkat 15."

Lepas dah pillow talk dengan kawan-kawan masing-masing buka cerita. Aku malas dah nak dengar sebab aku tidur kat atas lantai. Yang paling best, malam tu semua tidur berpasangan. HAHA. Kawan aku yang bajet kental tu g bantai tidur satu katil single dua orang. LOL

Aku tidur dengan fakhrul atas lantai, tu yang sampai bertumbuk time tidur hihihi

P/s: Seram tak? Kalau tak seram tu awak punya pasal lah yer. Malas layan T__T

3 comments:

@taufiqhelios said...

P/s: Seram tak? Kalau tak seram tu awak punya pasal lah yer. Malas layan T__T <--- hahaha.. ayat pasrah ke dikjim..hoho

Nur Nazrah Bibi said...

haha, seram la jugak

Miss AZ said...

seram la jugak sikit2.. tatau lah kot part 3 yg seram sgt.. kita tungguuuuu =p