Saturday, September 10, 2011

DATIN dan McD.

minggu lepas masa raya kan, kawan aku pergi mekdi kat sebelah rumah kiteorang, sebab time tu dia dah balik hostel awal.

Masa dia samai kat Mcd tu, dia terlanggar sorang Datin and handbag datin tu terjatuh kat lantai. Then Datin tu pekik.

"Apa lanngar-langgar orang ni"
"Sorry lah terlanggar"

"Kau ingat kau siapa nak langgar aku?"
*diam

Time tu dia tengah beratur kat belakang sorang datin. Suddenly orang belakang kawan aku tertolak kawan aku and terkena kat datin tu. So datin tu macam tak puas hati la and macam nak marah.

"Kau ni kenapa eh langgar-langgar orang. Kau mesti datang dari kampung"

"Ehh kau ni pompuan dah kenapa nak marah-marah. Terlanggar je pun. Nak cite letop kat sini dah kenape doh?"

"Aku ni Datin ok, aku tak layak kena langgar dengan orang macam kau ni. Sah sah kau datang dari kampung kan. Aku rasa macam nak sepak je kau skang ni."

Lepastu masa Datin tu nak bayar kat kaunter dia baru sedar bag duit dia takde dalam hand bag. So dia marah kawan aku tu.

"Hoi. Kau curi beg duit aku kan??"

"Eh kau ni dah kenapa nak tuduh-tuduh orang haa? Kalau aku curi, dah lama aku blah dari sini"

"Better kau mengaku sebelum aku jerit kat sini"

"Hoi perempuan. Aku tak curi. Faham tak??"

Time ni orang-orang kat McD semua tengah tengok dorang gaduh. Suddenly driver Datin tu datang hulurkan beg duit Datin tu yang tertinggal kat dalam kereta.

"Bodoh punya Datin, nak tuduh-tuduh aku curi beg duit kau apehal?"

Datin tu senyap je sebab dah malu.

Lepas dah habis makan, kawan aku pergi jumpa Datin tu. Dia suruh Datin tu mintak maaf kat dia sebab dah malukan dia kat depan orang ramai.

Datin tu tak minta maaf. Tapi dia hulur duit RM100. Tapi member aku tak ambil pun duit tu. Then Datin tu bangun nak blah dari McD tu, member aku ikut je. Dia still tak puas hati sebab Datin tu tak mintak maaf kat dia. Tapi Datin tu hulur RM300. Kawan aku still tak nak amik duit tu.

Sampai kat kereta member aku ikut Datin tu. Time ni semua orang tengah tengok dorang berdua.

"Aku suruh kau minta maaf je pun. Apa yang susah sangat naks ebut maaf tu?"

"Kenapa kau taknak amik duit yang aku bagi ni? Nah RM700"

"Kau ingat maruah aku ni harga dia RM700 ke?? Kalau duit kau ni, aku boleh dapat berganda-ganda daripada apa yang kau bagi tahu?!"

Tapi member aku still tak ambil duit tu even dah ditawarkan RM700.
Lepastu kan, tibe-tibe member aku kena langgar dengan kereta and suddenly dia terjaga daripada TIDUR. oh aku mimpi rupanyaaaa HAHAHAHAH :p

2 comments:

zoncapriku said...

Beriya2 aku baca dgn hangin nyaaa kat datin tu...tup2 mimpi plakkk..adoiii...hahaha

krunch2sa said...

adoyai.....mati2 igt citer btol =.="