Friday, September 16, 2011

KENAPA SAYA SUKA ANNAS EASKEY?

THE NAME IS ANNAS EASKEY
Kenapa saya suka Annas Easkey?
-tiada ilham disini untuk dirujuk.TQ-

Annas Easkey. Saya kenal figura ini sejak zaman MySpace lagi. Ya! Myspace. Masa tu saya baru tingkatan 3. Sekarang ni dah 18 tahun. Saya ni boleh dikategorikan sebagai stalker. hehe. Stalk hasil kerja Annas Easkey. Masa zaman MySpace dulu, memang selalu buka folder photo kat page MySpace Annas Easkey, and on that time kebanyakkan gambarnya adalah sangat daring. Tapi till now saya tak dapat kenal Annas Easkey in person. Just usha-usha macam tu je Sebab kita ni penyegan nak kenal orang yang famous amos ni.

Tahun 2011 ni barangkali tahun kejayaan dia kot. Nama dia semakin dikenali ramai. Sehingga menjadi photographer rasmi majlis perkahwinan Norman Hakim dan Memey Suhaiza. Kelasss tak korang?? Sangat kelass kann.

Dulu saya pernah cakap kat twitter yang saya bangga gilaaa dengan Annas Easkey sebab dia ni sangat cekal dan tabah. Kelass gituu. Even dia ambil course Business Admin, tapi bakat yang dipinjamkan Allah tu membuatkan dia berjaya dan pandai mengambil peluang. Cuba teka kenapa dia boleh berjaya? Sebabnya adalah kepercayaan customers dan sentiasa mendapat sokongan orang-orang terdekat dengan dia. Yang paling best adalah doa yang tidak putus-putus tu lah senjata kita untuk berjaya. Tambah pula dengan berkat. Apa yang kita nak, Allah mesti izinkan. Adilkan hidup? :)

Honest said. Annas Easkey sangat kreatif. Kalau bagi dia camera handphone korang yang cikai tu pun, dia boleh buat satu gambar yang sangat cantik. Pandai bermain dengan cahaya dan sudut yang sangat subjektif. Terbaik bukan? Sangat superb. In addition yang paling saya tak expect adalah dia ni reti pula make up kan orang. Kulit para model adalah sangat flaweless yer. Makan hati lah siapa yang tengok gambar-gambar yang di-shoot.



 
WINNER PROJECT-X : Hafreez Adam Aizat

PEREKA FESYEN POPULAR MALAYSIA

FALLING ANGEL 

Boleh tak saya nak cakap yang Annas Easkey ni memang awesome gila? Sebab kebanyakkan gambar yang dia shoot adalah sangat ANTM dan sangatlah profesional. Kalau orang kata internet tu dunia tanpa sempadan, kreativiti melalui camera pun adalah dunia seni tanpa sempadan. Terarrr bukan?




Kalau nak ilmu sila lah belajar. Cari dan apply kan dalam diri. Jangan jadi pemalas. Mungkin tu kot prinsip Annas Easkey. So tak hairan lah if one day nanti Annas Easkey terkenal macam Kuku Besi. Oh jangan tak tahu Annas Easkey juga satu campus dengan si wanita jelita Hanis Zalikha.


Arghh kalau nak cerita pasal Annas Easkey ni, boleh buat journal tahu tak? Banyak sangat nak cerita. Tapi tu lah, saya ni suka berkias bila menaip, tak reti nak type entry straight to he point. huhuhu.. Tak tahu lah entry ni  kena ke tidak dengan tajuk yang AE (nampak tak dah malas nak type panjang-panjang) bagi tu huhu. Takpe lah, kalau tak menang pun tak apa. Janji Annas baca apa yang saya tulis dalam entry ni ;)

Annas Easkey
-tiada ilham disini untuk dirujuk.TQ-



11 comments:

Alis Misnan said...

sumpah beza gilaa hasil make up tu. nak try blaja la. hahah

Anonymous said...

waalaikummusalam. eh betul ke gambar orang b4 and after tu ? cam tak cye je -_____-

qiela said...

mmg superb ! :)

nick dot anis said...

teruja!

Anonymous said...

thank u so much! comel :)

Nazim Nasri said...

@alis :) Cantik :)

Nazim Nasri said...

@cik AF yup betul :))

Nazim Nasri said...

@qielaawesome :D

Nazim Nasri said...

@Annas Easkey Welcome annas :))

Pojiepooh Abdullah said...

He is a very super talented person yang i admire and anvy! honestly!

Nazim Nasri said...

@Pojiepooh Abdullah yaww :p
Me too, he is so talented