Wednesday, December 1, 2010

Batalkan janji temu anda setiap hari sabtu bersama...

Harini exam paper Addmath I dan II. Ohh sangat membunuh soalan tersebut. 


Mau rentung aku kalau dua jam hadap Addmath kat padang jarak ni -,-


Aku pun mulakan acara menyenangkan soalan dgn membaca Doa. Aku tgk setengah jam yg pertama, ramai yg dah start mengeluh. Susah la tuh. Rasakan, rasa kau. . Nahhhh. Hambik, soalan dia susah mcm nk jawab soalan duit Ayah hilang dlm wallet. Sape nak hadap? Tak sanggup.


Hampir termeninggal tadi. Nasib baik keluar dewan awal2. Haishhh! Susah sgt-sgt.



Aku adalah org yg ke-empat daripada seratus lebih keluar dari dewan tepat jam 9.40 pg. HAHA. Lagi 15minit nak abis, aku dah tak larat nak teruskan perjuangan. Maka aku dgn Tiff, Mia and Ken Hua pergi breakfast kat McD Leisure Mall. Yelah, paper Addmath II start jam 2.00pm. So ada lebih kurang 4jam utk menjamu ilmu. 

Tup tup. tebabomm. Tiff sergah aku, ajak g Watson, dia nak beli Hiruscar Gel. Maka aku ikut jelahh, so aku guna lah teknik pisau cukur. HAHA. Mintak dia belikan aku punya juga Hiruscar tu. Apa dia menatang nih?! Hiruscar ni kononnya boleh meng-smoothen-kan, meg-soften-kan dan meng-moisterise-kan kulit uolss. Konon jelah. Kata nak kulit mcm Fazura. HAHA. *merepek.



Lepastu masa dok nak bayar kat kaunter, casher tu tanya,
"Nak plastik bag tk?" So aku ckp lah taknak. 
Tiff ckp "Nak kak." Dann aku lahar Tiff balik, "Weyhh save the earth lah, poket kan ada"
Sentap kejap dia kat situ. HAHA. Akak tu pun support aku, "Ye dik, save the earth".


Bumi dah nak mati dah ni kena bunuh dgn sampah. 


Actually perkara ni dah lama aku praktikkan, iaitu tidak menggunakan plastik beg. Selalu pagi-pagi aku g sekolah, aku akan singgah kat Petronas beli roti and air. Then dia bg plastik, tapi aku tk ambil pun. Tkde motif aku nak ambil. Makanan tu boleh letak dlm bakul motor. So aku ada pahala kat situ. HAHA.

Tapi jgnlah dungu sangat ye. Kalau kau beli telur ayam 10 biji, tp kau tknak pakai plastik. Memang nak kena lahar lah dgn org kedai. Lainlah kalau kau ada bawak plastik dari rumah. Ni tak. Nak juga letak telur dalam baju, pastu jinjing. Memang balik rumah nnti kena smackdown gan ibu. HAHA :)

Kalau nak hidup lama and tknak bumi rosak. Jangan guna plastik okay. Tbe2 aku dah jadi DUTA hari tanpa plastik. Motif? :)


Tolong batalkan janji temu anda dgn plastik bag pada hari SABTU okayy. Kalau boleh hari2 lah. Kalau nk sgt, pakai paper beg ataupun luggage nak balik Ausiee :D

P/S: Pesanan khidmat masyarat ini dibawakan oleh Kain Pelikat Cap Gajah Duduk. Aku tak mandi lagi sejak balik sekolah td. :D

No comments: