Saturday, December 4, 2010

Lelaki yg tak berapa nak lelaki.

Faham tk title tuh? Lelaki yg tk berapa nak lelaki. 
Pondan??! Bukan bukan. Ni lelaki lah. Pondan lain cite. 
Kalau propa tau tk?! Tau?
Lelaki propa pulak?! tau? haaa~ Itu la maksud aku -,-

Okayy. Mcm ni actually. Lately ni makin ramai lah puak adik adik lahir. So aku rasa mcm dimanakah lelaki yg sebenar berada? Bagi pendapat aku kan, "perempuan lebih ramai daripada lelaki" ni bermaksud dimana lelaki byk yg berpewatakan ala-ala wanita. Maksudnya lelaki ni bukan jenis yg tulen sejati ganteng mahupun kacak. Memang lah ada yg kacak handsome bergaya semua tu. Adakah dia benar2 lelaki tulen (straight)?
Saya tk menyalahkan sesiapa. Memang dah ditakdirkan utk jadi mcm tu. Takkan nk melawan kehendak takdirkan?!

Aku ni jenis ber-social, tapi tkde lah sampai nk pegi clubbing or lepak till overnite. Lagi satu hal, aku ni tk kesah nk berkawan dgn siapa2 pun. Tapi majoriti kwn2 baru aku semua dtg dri Fesbuk. And kebanyakan mereka aku pernah jmpe. So bila dah berkwn2 dlm Fesbuk, tgk profile pic mcm jantan betullah, dress up mmg jantan habis. Bila dah dpt phone call, alih-alih suara mcm Fasha Sandha. Kadang tu lebih dari tu pun ada. So aku sgtlah kaget! Kenapalah jadi mcm ni. Kalau sikit2 tu tkpelah, memang dah kehendak Tuhan. Tapi ni jenis yg tak reti-reti nak cover.

Itu sebabnya aku byk diamkan diri. Maybe kat aku ada sikit2 mcm tu. So aku cuba improve, aku nak suara mcm Azwan Ali masa jadi pengacara Muzik-Muzik dulu. Jantan habis uollss. Hello~ At least apa yg aku tulis ni aku sedar apa yg aku cakap. Aku tk gemar nk jadi pondan or what. Chopp! Aku bukan anti pondan or anti manusia. Buat haper aku nk benci manusia weyh. Kalau diri sendiri tak betul. Byk lagi benda yg benci dgn kita. Kalau tk suka tu, diam2 je. Jgn byk bunyik. Kau nak langit dgn bumi keji kau? Kau nak Allah laknat kau? Taknak kan?! So diam.

So aku rasa 2010 ni zaman jahiliyah yg paling berjaya lah. Aku rasa zaman jahiliyah pun tk mcm ni. 2010 sgt teruk. Cuba fikir, sebenarnya apa lah yg Allah nak tunjukkan kt kita tentang kemalangan ngeri yg Bas Ekspress kat Melaka dulu, mati sampai berpuluh2 org. Pastu gempa bumi kuat kat Indonesia berulang2 kali. Allah murka tahu?! Indonesia sangatlah. Boleh kahwin campur. Azablah nanti. Tu sebab asek gempa je.

Tulah, suka sgt tgk cite seberang kan. Perangai pun dah mcm seberang. Pastu tempias kat negara sendiri. Rasakan lah bersama2 1Malaysia. -,-

Setiap hari sabtu, korang pegilah berlegar2 kat kawasan BukitBintang (Pavilion). Tgk jenis2 manusia yang ada. Aku dah dua bulan tk kuar KL. So rasa rindu nk cuci mata =,= .Lepas SPM kita pergi k. Hee~~

3 comments:

Aliff Haikal said...

setuju !

Nazim Nasri said...

@Aliff Haikal Ehh ada je dia ni. HAHA. Setuju kan? :)
thx. aku risau kalau perempuan skang tk kahwin. hehe

asyraaf munshi said...

Apa pon...yang lelaki ney....diorang kena arrr sedar....yg allah(s.w.t) menciptakan lelaki untuk wanita.....bkanye untuk sejenis..denganya..huhuhuhuh
apapon..kadang2 perasaan nafsu trhadap lelaki...tu dah ader dlm diri diorg ni...bkanye mereka yg mintak pon.... cuma apa yg bleh buat ialah bnyak2..beramal utk memantapkan iman....
ingat jihad terbesar ialah MELAWAN NAFSU.:)