Tuesday, December 7, 2010

Resepi Istana nukilan Azim :D

M A R I - DEKAT- M A R I - DEKAT
-ikut style Sheila Rusly- 

3 hari aku kena tinggal kat rumah, so rasa mcm tinggal dalam tongkang. Cwitt. Bukan longkang tau. Babap bibir tu nanti. HAHA. *gedik


So terasa mcm bibik la pula. Semua kerja bibik, aku yg buat. Bibik buat keje aku. Ehh apa ni. Aku tkde bibik lahh. HAHA. Bajet hidup beli kari lah ni. Berdikari lahh gemok. -,-



Hambikk ko, kalau keje restoren mcm ni jadinya. jam jam tu kau kena buang keje -,-
Aku jugak lah yg dok cuci. Padahal aku tk pakai pun pinggan kuning tu :(


So bila dah breakfast, mesti ada lunch kan? Lunch kau nak makan apa?! Perut dah nyanyi lagu Mizz Nina- What You Waiting For?! Tak reti2 nak makan? Al kesahnya makanan satu hapak pun tarak kat dapo. So masa tgh fesbuk-fesbuk td. Aku dok pung pang pung pang lah dgn rakyat. Mintak tolong depa ajar masak :D

So adalah budak comel loteyy cute miutt ni ajar aku buat ayam masak kicap. Padahal berlari-lari anak pegi jmpe bibik mintak resepi kan. HAHA. Dia ajar aku masak thru IM je. Baguskan teknologi. Tkyah nak search google. Bukan sedap pun google tuh :P

So dengan rasa yakin, aku g dapor cari materials dan apparatus untuk buat eksperimen atas dapor. Mujur ada. 


Cuci beras pun kau nak cite ke Nazim. 
Takk ,sebenarnya nak bgtahu. Aku masak nasi atas dapor. Plak rice cooker rosak :D 
So aku cuak lah kalau atas dapor ni, kang hangit kang. Sapo nak makan? Tak ingin aku.

Nahhh. Ayam, kicap bawang putih dan merah. Itu je pun.

Mula-mula aku goreng ayam. Lepas 10 minit mcm tu kan, aku tgk ayam ni mcm tk de perasaan je. Bila tgk lantai. Ya Robbi. Kuali bocor. HAHA. Minyak dah dok meleleh2 celah2 stove tu. Patut aku tgk minyak kurang. Terus tukar shiff dgn kuali lain.


Pulakk. Ni panggil kuali ke? HAHA. Pape jelah. Janji masak. 
Barulah dok meriah ayam tu golek2 dlm kuali. Haishh T__T


Aku taktau lah apa jadi masa tumis bawang ni. Minyak tu byk gila kan?! HAHA. 
Aku suka dok bau bawang putih. So sajo lahh dok rapatkan hidung kat fry pan ni. 


Dok togok botol kicap. Feeling2 sikit je kicap tu. 
Bila tgk kuali, ayam tu pun boleh berenang dlm kicap.


Amboihh, dok pung pang pung pang setengah jam aku masak. 
Bila tgk gambar, 5 minit pun tk sampai kann.
Haaa. kan dah siap :D



Mukaa tak mandi pagi T__T
Pose nenen depan pinggan. Habis tahi mata jatuh. Grr~



Okayy, bila dah siap. Kita ngap ngap lahh kan :D
aku ambil masa sepuluh minit tau nk start makan. HAHA. 
Sebab excited gila doe nak makan masakan yg pertama nih :)

Nilah festime aku dok masak yg meriah sikit. 
Ayam masak kicap . Resepi budak comel <3

Pung pang pung pang. Rasa dia aku tk bgtau lagi kan? haha.
Sah sah lah sedap uolls. Aku bukannya campur dgn benda2 yg eksotik :D

Nahh video :)

3 comments:

Aliff Haikal said...

oMG! macam sedap je bibik :P
nak nak LOL
selamat menjamu selerea XD

Nazim Nasri said...

haha.
mmg sedap punbibik masak :P

nak? mai dtg umah. bibik jamu kat hang

JayteaAbdul said...

adik, masakkan katering untuk majlis kaka nanti (!!!!) HAHA

:D

miss ya.