Friday, December 3, 2010

Elakkan diri daripada menjadi KAFIR

"Ohh. Ini propa je. Saje nak menakut-nakutkan. Alaaa, bukannya betul pun apa dia ckp. Saje nk upkan rating blog dgn tajuk2 dia yg konon gah dan boh beria."

Ehh. Its up to you lah nak baca atau tak. Kalau ada yg dah tahu. Tak apa lah. Sbb tgk gambar pun dah tau apa yg aku nk sampai kan. :)

Isu yang aku dok nak habaq mai kat korang bukan pasal perempuan tk bertudung. Sebab kita dah tahukan apa balasannya kat akhirat bg wanita seperti ini. Apa yg aku nak bold-kan dlm entry ni ialah ISU PEMAKAIAN Tudung Rahib Kristian.

SEJARAH pemakaian tudung ini sebenarnya bermula berkurun lamanya. Pada zaman Judeo-Kristian membuktikan pemakaian tudung yang biasanya dipakai oleh rahib wanita mereka.Cuba anda perhatikan pemakaian rahib wanita? Mereka memakai tudung tetapi tidak menutup dada, tetapi tudungnya labuh ke belakang. Oleh itu apabila  kedatangan Islam,setiap wanita diperintahkan Allah S.W.T untuk melabuhkan tudung kepala mereka menutupi bahagian dada. Melalui cara ini ia dapat dibezakan antara rahib wanita dan juga Wanita Islam yang terlalu istimewa pemakaian tudung. Menurut hadis yang diriwayatkan Bukhari, Aisyah radiallahuanha menceritakan kisah ketika Surah An Nur ayat 31 diturunkan di Madinah wanita mukmin Ansar dan Muhajirin terus melaksanakan perintah ini serta-merta tanpa banyak soal dengan mencari apa sahaja kain di sekeliling mereka lalu bertudung dengannya sebagai membenarkan dan membuktikan iman kepada apa yang Allah perintahkan. Tanpa mempertikai apa-apa. 
 Hadis nabi :"barangsiapa yang meniru sesuatu kaum, maka ia termasuk dari kalangan mereka" – riwayat Abu Daud. 

Memandangkan sy ni bukan perempuan. Apa kata awak yg perempuan ni go through dgn link: http://www.facebook.com/note.php?note_id=130182593700868&id=130114233707401&ref=mf




No comments: