Friday, January 28, 2011

Lebih kepada menganjing. Apa kes?



Aku terpaksa delete bookmark web gossip yg sebijik ni sebab nak elakan daripada syak wasangka ku terhadap artis Malaysia. Memang lah tkde efek apa2 kalau aku sorang je yg remove. Ate bior le deme. Bukan urusan ku. 

Dah banyak nau ku tgk dalam twitter artis tak puas hati. Suka melagakan org. Ku tak heran kalau bergosip secara berhemah. Kata2 keji-kejian. Kata2 yg boleh membawa fitnah, fitnah tu lebih berdosa daripada membunuh. 


Sebelum tu aku nak mintak maaflah, ni pandangan peribadi. :)
Aku tak ingat sape yg ckp mcm ni, "orang lebih bencikan suatu penulisan daripada si pembawa masalah". Haishh mcm mana nak ckp ek. Ok mcm nilah.

Contohnya aku wartawan, pastu aku cerita buruk pasal sorang artis ni. Even satu Malaysia dah tahu artis ni mmg suka create masalah. Aku hanjengkan cukup2 artis ni dlm satu article yg satu dunia boleh baca. Tapi alkaedahnya kan, orang benci dgn cara tulisan aku sebenarnya yang dok menganjenkan asrtis. Orang takkan bercerita sangat pasal artis yg create masalah ni. 

Annoying kan perangai mcm ni?! 
Kalau tak silap aku lah kan, apa yang aku baca. Pekerjaan yang berisiko tinggi kat akhirat adalah wartawan hiburan dan menjadi seorang peguam.

Fikirlah kenapa dua pekerjaan ni berisiko kat akhirat! 

Secara jujur aku minat dgn entertainment. Tapi tk berminat langsung nak jadi artis ke hape. I'm 18, lepasni nk further study dalam bidang Media Komunikasi (Masscomm). Tapi ku ragukan, kerja apa yang sesuai selain daripada menjadi wartawan. Any idea?! Masalah ni dah lama menghantui aku. Sape yang amik masscomm tu, roger la saya hokay :)

Buhhbye. xoxo 


Photobucket

No comments: