Monday, June 6, 2011

Gambit Saifullah Dah Minta Maaf!


Ramai yang dah tahu pasal cerita Gambit ni. Punca utama perkara ni berlaku ialah berkenaan dengan video clip separuh lucah tu. Ramai yang menentang tentang penghasilan video clip yang agak euuwwww tu. 

Tak payah lah nak cerita lebih-lebih. Sebab ramai juga yang dah tahu/baca tentang status twitter beliau yang agak kuanghajooo. So sapa-sapa yang follow pasal dia punya cerita, mesti berasap. Mana taknya, ramai yang serang Gambit kat official fanpage dia. Tu sebab dia menyalak defend diri dan video clip dia tuh.

Kalau nak cerita pasal dia ni, memang panjang. Like i said. Ramai yang dah tahu. So tak perlu lah aku nak penat-penat type. Kalau yang tak tahu lagi, boleh search kat google je nama dia, konpem banyak link yang tulis entry sal dia. Ataupun, pergi cari akhbar Pancaindera semalam. Ada 3 pages cerita pasal Gambit ni.

Actually kes ni adalah paling tak menarik langsung. Sebab menyerlahkan kedunguan masing-masing ketika memberi hujah. Kalau yang setia follow pasal Gambit ni, korang mesti kenal perempuan bernama Soraya Adam Abdullah. hahaha. Ramai yang labelkan dia sebagai peguan tak rasmi Gambit. Sebab Soraya ni dengan yakin dan pastinya membela Gambit dengan pendapat yang super dungu.

Boleh bayangkan tak kedunguan Soraya terserlah apabila ada seorang mamat ni bagi hadith sahih yang berkaitan dengan isu Gambit ni. Korang tahu Soraya cakap apa pasal hadith tu? "HADITH PUN COPY PASTE, ADA HATI NAK NASIHAT ORANG" (lebih kurang macam ni lah ayat dia). haha. Dungunya dia. Hadith mestilah copy paste, takkan nak reka sendiri hadith tu. Rasulullah pun pernah bersabda, sampaikan lah ilmu walau dengan satu ayat. Adakah Soraya ittew ada kena mengena dengan Makcik Hajjah Sitt Al-Wuzara


So akhirulkalamnya, dia dah buat statement permohonan maaf. Ikhlas atau tak, kita tak tahu. Itu urusan dia dengan Allah. Tapi dalam statement dia, nampak macam tak ikhlas sangat, sebab dia kata "I'm sorry if i have done anything wrong". Kenapa ada IF? Sudah terang lagi bersuluh. 

P/S: Sumpah tak terangsang tengok video clip tu. Spoil mood! Lebih baik layan ni.

7 comments:

ezza haniza said...

lahh..macam2 ...gambit ni lahhh

http://takkeciksgtpown.blogspot.com/2011/06/lelaki-vs-perempuan-sapa-lagi-terer.html

lagi best kalau layan ni

Anonymous said...

salam .. yang ni mintak maaf ?
yg dia kata bloggers sama dgn binatang mcm mna pulak ?
ada IF means kalau ... kalau dia salah
heh .. setuju dgn kata2 sudah terang lagi bersuluh tuh ~

aslann said...

tak terangsang? tapi asal dah buka baju tu? hak3.. XD

ღAuni_Amauniღ said...

entah ape3~~~
biarlah..janji da ada perkataan sorry :)
yg len tu biar la..urusan dia dgn si Penciptanya.. ^^

Nazim Nasri said...

@aslann

asalan sengal ubi hahahah.

Unknown said...

sarang blogspera jangan dijolok... huhhh...




Rujuk entri ini:
http://che-armad.blogspot.com/2011/06/isu-panasss-bloggersss-vs-selebritisss.html

Hanim Mahali said...

ahaha... yeke tak terangsang tengok video klip tu??? baca cerita kat blog-blog orang macam super 18SX je... lalala ~