Tuesday, May 24, 2011

Report Blog Makcik Hajjah Sitt Al-Wuzara! Blog menghina agama Islam secara terang-terangan.

Actually semua-semua cerita yang aku update kat blog ni, sumber dia daripada twitter. Kita kena lah pandai guna twitter tu elok-elok. Kalau ada link pasal news tu, click lah. Baca. Jangan malas. Tolong update sikit minda tu huhuhu.

Semalam, Ikhwan ada tweet satu link kat timeline, aku kalau link2 yang unknown and suddenly ada dalam timeline, aku hati-hati sikit bukak. Sebabnya, dah selalu kena dapat link yang hantu bising tu. Kau tak rasa macam nk termeninggal sebab terkejut?

So semalam aku cuba buka link ni. So bila aku bukak, mengucap panjang lah kan. Sebab blog tu hina agama Islam. Owner dia samada Islam Murtad ataupun Kafir Laknat. Sebab dia pakai bahasa Melayu yang totally kalau baca memang korang dah tahu. Siapa tahu kan? Allah je tahu.


Aku tak sanggup nak baca semuanya. And aku takut nak sebut perkataan-perkataan yang ada dalam tu. Murtad terjadi dengan tiga perkara iaitu melalui hati, perkataan dan perbuatan. Setiap entry old lady ni, dia hina Allah, hina Nabi Muhammad. Gambar Makkah di-edit teruk. Laungan azan dan ayat Qursi di-remix-kan. Tuduhan terhadap agama Islam. Subhanallah. :(

So for now taknak cakap lebih, lets report this blog sebagai offensive. Step yang digunakan ni aku rujuk kat ARCX13.

STEP 1 : Masuk http://en.wordpress.com/abuse/ 
STEP 2: Isikan butiran. Make sure URL tu bagi permalink bukan URL blog. Permalink ialah link untuk specific entry. Biasanya diakhiri dengan .html
 
STEP 3: Klik Submit 
STEP 4: Berdoa kepada Allah supaya ditunjukkan jalan yang benar dekat mak cik tu. Kalaulah makcik atheis sekalipun janganlah hina agama kami macam ni.

Sharelah pada kawan kalau nak dan jangan mencarut masa share ataupun mencarut di blog ni.. Ive done my part. Korang boleh report dengan klik link pada langkah pertama di atas tu dan kemudian share dekat twitter atau Facebook kalau nak. Aku nak sambung baca journal. Adios. -ARCX13


Islam is the way of life. 


P/S: Ramai orang cakap blog makcik hajjah tu tak dah boleh bukak, tapi kenapa aku still boleh bukak yer?? Aku still boleh baca semua comment and entry blog makcik hajjah tu. Ada siapa2 boleh terangkan?

8 comments:

Rina Rahamat said...

salam..

sy pon ada baca blog jahat neh pagi td..menangis sy..sedih sgt..harap sgt penulis blog ni diberi hukuman setimpal..

Hishyamuddin said...

dah xblh bukak la blog dia..huhu
ada jugak manusia yg camni..

Nazim Nasri said...

@Rina AVAIL a.k.a Cik Betty

neraka tempatnya

coffee said...

Assalamualaikum wbt, diharap kerjasama dari tuan blog agar dapat bersama-sama menghapuskan hasil gambar oleh makcikhajjah kerana wordpress beliau telah tiada lagi namun hasil kerja edit beliau masih berleluasa. Bagi menjaga kesucian Islam, saya berharap pihak tuan dapat membuang image tersebut dengan KADAR SEGERA! blog anda antara yang tersenarai di dalam GOOGLE IMAGE SEARCH FOR MAKCIKHAJJAHSITTALWUZARA2U. mere word is enough no need for the picture. please do for the sake of Islam.
http://rahimiarafpin.blogspot.com/2011/05/buang-gambar-berkenaan.html

Nazim Nasri said...

@coffee

amanah dilaksanakan

coffee said...

terima kasih... berkenaan samada wordpress die masih boleh dibukak....
saya bukan dari skmm, tapi just menjalankan tugas sbg hamba Allah, terima kasih buat buat belog.. untuk pengetahuan tuan blog, email aduan telah dihantar tetapi masih belum diketahui samaada pemantauan dibuat lagi atau tidak. jika digoogle, laman tersebut tidak boleh dibuka secara direct tetapi masih boleh dibuka sekiranya Translate this page, bersama doakan agar perkara ini dapat diselesaikan.

Siti said...

Assalamualakum semua,

Saya masih bole bukak blog si makcik laknatullah tu. tapi according to her, sape2 saja yg ingin membaca blog dier, bole download one application. Ini butir2 dari blog ni..the latest post by her:

Kepada peminat setia makcik, blog makcik boleh dilayari dengan mengubahsuai cara anak-anak semua melayari internet. Anak-anak semua boleh download bende spesyel ni yang baru makcik jumpa kat torproject.org. Install bende ni. Install jugak plugin untuk Firefox atau Google Chrome. Pas tu… TAH-DAH!! Hilangkan rindu sikit ye? Okey lah untuk waktu ini sebentar. Nanti makcik cari umah lain yang SKMM tak boleh sekat. B*** kau SKMM!!!

Nauzubillah....

Ibrahim Ismail said...

awak hensem dan baik hati dan pemalu. tapi bijak.