Thursday, November 4, 2010

Ini tidak akan musnah sehingga berlakunya kiamat!


IM SO SORRY. AKU BUKAN MENGUTUK AGAMA ORANG. APA YG AKU DAPAT NI ADALAH MELALUI PEMBACAAN MAJALAH AL-ISLAM EDISI NOVEMBER TERBITAN KUMPULAN UTUSAN. BAGAIMANA PULA KALAU SEORANG PADERI DI SABAH MENGUTUK NABI MUHAMMAD DAN AGAMA ISLAM ITU SENDIRI? ADAKAH ITU DINAMAKAN TOLERANSI? MCM MANA PULAK KALAU MEREKA YG MEMBAKAR AL-QURAN PADA 9/11? ITU LEBIH HINA DARIPADA APA YG SY TULIS DLM BLOG NI. ALLAH SENTIASA BERSAMA ORANG2 YANG MENEGAKKAN AGAMANYA. 


"Al-Quran hanya ada satu versi sahaja dalam dunia ini. Ini tidak pernah berubah sejak diturunkan kepada Nabi Muhammad. Ada berjuta orang didunia ini boleh membaca dan menghafalnya daripada kulit ke kulit tanpa ada kesalahan walaupun satu huruf. Al-Quran yang ada pada hari ini tetap sama seperti yang diwahyukan kepada Nabi"

Mustahilkan?! Al-quran yg dah beribu ribu ribu tahun lamanya masih kekal isinya seperti asal. Sedangkan BIBLE yang diturunkan lebih awal pun telah mengalami perubahan. Bahasanya pun telah diubah daripada bahasa yg asal. Begitu juga dgn kandungannya yg telah banyak berlaku pindaan. Untuk mencari kitab BIBLE yg asal sangatlah mustahil nk dijumpaai dan memang tk tercapai oleh akal. Mana mungkin si bukan Islam ni boleh menghafal BIBLE dari kulit ke kulit sedangkan kitab BIBLE yg asal tu pun dah tk wujud lagi dah.

Ingat ye. Al-Quran akan terus terpelihara sehingga berlakunya kiamat. Kita telah diingatkan oleh Allah di dalam Al-Quran iaitu melalui surah Al-Hijr ayat 9 yg bermaksud: "Bahawa sesungguhnya Kami lah yg menurunkan Al-Quran, dan Kami jugalah yg memelihara dan menjaganya."


P/S: Kamu tidak akan sesat selagi kamu berpegang kepada keduanya, iaitu Al-Quran dan Sunnah.




**kalau u all rasa entry ni agak kontroversi. sila drop comment okayy. sy akan delete. sy boleh terima kritikan dan nasihat.

1 comment:

Aliff Haikal said...

i agree with u
bible sekarng da terpesong jauh
wallahu alam :)