Sunday, July 10, 2011

Denda dan buli kat hostel.

Kat hostel. Kita orang takde menda tau nak buat sangat. Study pun belum betul-betul study lagi. Rumah kami besar ya rabbi. Rasanya kat living room tu dah boleh buat main mini futsal. luls.

Televisyen pun tak ada. Aku just bergantung dengan headphone Bluetooth aku tu jer untuk entertain diri sendiri. Some of them mandi swimming pool kat bawah rumah. FYI aku tak suka mandi kolam renang.

1. Sebab nanti mata pedih sebab klorin
2. Takut tertelan air kolam. Faham2 sendiri lah yang lepas berak cuci pakai tisu tu kan. kukukuku.
3. Rambut jadi keras. Sebab klorin juga kot.
4. Malas nak salin pakaian.
5. Perkara-perkara yang berkaitan dgn kolam. luls

Tapi ada satu game ni aku baru reti main since duduk hostel. haha Budak-budak rumah aku la yang ajar. Layan kan aja. Tapi serious best. Main kad poker. haha. Tahu kan kad poker? Yang orang slalu buat main judi tu.

Tapi aku main bukan main judi yer. Takdenya taruf apa-apa. jauh sekali nak bagi duit. Tapi kami ada cara kami sendiri. Siapa kalah, kena buat sesuatu yang worth. And its really awesome game.

First time aku main poker adalah kat tepi swimming pool. Nak tahu denda dia apa? haha. Memula sekali aku kalah tau, dorang suruh aku nyanyi lagu KPTM. Tapi aku tak hafal. So tukar kepada lagu Negaraku dan aku ter-remix dengan lagu Hot and Cold -.-

Nak dengar lagu KPTM tak? best tau lagu dia. Tajuk dia Kepuncak Awan. haha :p

lagu KPTM (Kolej Poly Tech M.A.R.A)





Lepastu dah second round. Aku menang. So takde denda-denda dah. Kawan aku best. hahaha. Dia kena refill air coke kat McD. Azab gila kan? haha. Actually kiteorang dah banyak kali tau refill coke kat McD. Tapi kiteorang bersikap zalim sikit. Suruh member pergi refill lagi. Sebab dah kalah, rasakan lah balasan dia. haha. Baru fair and square :D

Esoknya pula. Main lagi kad poker. Kali ni advance sikit. Siapa kalah kena kemas rumah. And yeah. Aku orang yang pertama lagi kalah. Kena susun kasut dalam rumah, banyak hokay kasut. Ada 20 orang dalam rumah, tak campur lagi dengan selipar. haaa semputtttttt~

Kena alihkan almari masuk dapur

Susn meja.

Sedang bermain

Actually ada banyak lagi denda yang dorang kena buat. Ada yang kena nyanyi, ada yang kena baca ikrar pelajar. haha Sumpah lawak doh. Tapi ada satu ni aku sempat rekod. Shhhh budak2 KPTM yang dapat tengok ni, please jangan bagitahu sesiapa k? hahaha Video ni leaked kat dalam blog aku jer. Takde kat tempat lain :p



Mamat ni kalah dua kali. So kena denda pun dua kali la kan. HAHA Yang kena baca ikrar pelajar tu dia ni lah. hihi Tak sempat nak rekod. :)

P/S: Alhamdulillah takde kes buli dan denda yang dilakukan oleh senior mahupun teman-teman. kukukuku :)

11 comments:

khai artzfar said...

T_T korang lg dasyhat dpd kiteorang..tau la bosan hahahaha

Nazim Nasri said...

@:: Khai Artzfar ::

Haha. ni baru betul life kolej. hehe :D

yunZatie said...

bez buli bebudak tym dok asrama

Nur Nazrah Bibi said...

hahaha , malang btl spe yg kene dende tuh

si ngokngek said...

kihkihkih..best apa buli2..nanti bila final ada gak kenang-kenangan..cute betol dia pkai helmet..:)

gagah dan berwawasan~~~

Nazim Nasri said...

@yunZ
Jadi mangsa buli pun best gak :p

Nazim Nasri said...

@bibi bibo

Tapi best. Rumah jadi bersih haha xD

Nazim Nasri said...

@si ngokngek

Kenangan terindah katanya xD

Nazrul Ashraff said...

haha... game... aku takde benda alah cam gitu.. tapi memasing ada game dia kan.. aku punya orientasi blok lagi la haru. and sadis.. tapi bila ingat balik aku tergelak.. haha.. ada ketua blok kitorang suh sorang budak buat bunyi cacing beromen.. haha.. sengal x sengal ( rolling eyes )

Sandra Azwan said...

seronotnya dapat kawan baru!;-P

Nur Zaheera said...

haha. style.