Monday, July 25, 2011

Filem Flat 3A



Yeah. Haritu aku tengok Harry Potter The Deathly Hallows part II. Tapi aku tk reti nak review. haha. Aku bukan lah peminat HP tegar. 

So for today aku nak story sikit pasal filem Flat 3A. Yang dibintangi oleh Intan Ladyana. (kalut je ayat)

Ahaa. At first aku memang takut, cuak, gelisah dan macam-macam perasaan tau sebelum nak tengok cerita ni. Mana tak nya, masa tu hari dah malam and lepastu kena balik sorang-sorang. Tapi aku tetap berani kan diri. Lagak cool jer. Walhal takut haha. :)

Introduction dia sangat tak best. And macam tah hape-hape punya cerita tau. Time ni aku teringat kat cerita DVD Block 404 yang Zamarul Hisyam berlakon tu. Teringat je lahh. Sebab cerita ni tajuk dia Flat 3A.

Kesinambungan cerita ni pada mula dia pun macam bersepah sikit. Tak sync betul2. So macam serabut kat situ. And lighting dia pun sedih ya hampun. Tapi layan kan aje lah.

Oh yeahh. Aku bukan nak cerita pasal sinopsis. Aku nak tulis apa yang aku rasa nak tulis. HAHA So tadah je lah mata kat screen hokay :p

At first si Iqah ni beromen dengan si Anas. Sampai lah Iqah gugurkan janin dia kat dalam tab mandi. Yang ni pun scary masa mula-mula. Sebab ada suara baby. hihi

Start dia pindah kat rumah baru tu lah macam-macam yang jadi. HAHA Yang ni gila bapak scary. Menjerit-jerit aku dalam panggung tu. haha Tapi ada unsur humor gak even seram gila babey.

FYI. Ada yang menangis okay tengok cerita ni. haha. Yang menangis tu yang duduk kat bahagian depan skali. haha nasib lah kan. Ruang banyak kosong, nak juga duduk depan. Padan :p

Penat tau jerit-jerit sebab terkejut. Si Fatin yang kena bunuh dengan Anas ni main kejar-kejar dengan Iqah lagi lah, tak memasal aku mencarut2 time tu. hihi.

So kalau cerita Hantu Kak Limah ada lagu tema dia yang Enjit Enjit Semut Siapa Sakit naik Atas tu, cerita Flat 3A ni pun ada juga tau. haha. Yang ni pun boleh tahan kelakar and seram dia.

Dengan nada slow motion, cuba korang nyanyi lagu ni:
Satu Satu Fatin Sayang Emak, Dua Dua Emak Sayang Fatin, Tiga Tiga Saya Sama Sama, Satu Dua Tiga Sayang semuanya. (ulang 2X)

HAHA Horror gila kan. So kalau nak tidur tu, sebelum baca doa tidur. Nyanyi lah lagu ni okay. hehe :p

Actually cerita Flat 3A ni bukan satu cerita yang baik and berkualiti. Tapi disebabkan hantu si Fatin tu main kejar-kejar dengan Iqah. Tu yang membuatkan cite ni seram hahah. 

Masa tengah tengok filem ni, aku siap tweet dengan Intan Ladyana, dia boleh gelak je apa yang aku tweet tu. hahaha. Hamlau betul beliau :p

Okay lah, kalau korang rasa berani. Korang pergi lah tengok. Sekarang ni movie kat panggung banyak yang tak best. Cerita Melayu yang available time tu pun, Flat 3A ni je laa. 

Hurmm ok lah. Sehingga bertemu lagi di lain hari. Byee korunkkkkk. HAHA :D

NN
(02:30, 25072011) Ampang.