Tuesday, April 19, 2011

Femes ke tak femes ke ada kita kesah?

Salam hari selasa.

Actually apa yang korang nak dalam dunia blog ni yer? Populariti? Follower beribu-riban? Duit? Sekadar suka-suka?

Ermm, quote blogger paling femes, malas nak ambil tahu:
I follow you, u follow me back. If u tak follow, i unfollow you. (kesah?)
Populariti?
Tak payah lah nak cari populariti. Masak kau nanti. Nak-nak kalau kau tu jenis tak boleh terima kritikan, cemuhan dan carutan. Bila orang cemuh kau, mulalah nak delete blog, merajuk, report kat SKMM sebab dikeji dan menjatuhkan reputasi kau.

Kalau kau kuat macam Fasha Sandha boleh lah kau bertahan apa yang kau buad. Sebenarnya populariti tu datang sendiri, tak usah dicari. Macam Hanis Zalikha, aku tak kenal pun siapa dia dulu. Tup2 keluar dalam surat khabar, MEDIA yang BAGI publisiti kat dia. Dia tak minta pun aku rasa.

Aku pun bukan hadap sangat populariti ni. Setakat ni aku tak pernah lagi guna qoutes kat atas tu. Kalau korang rasa blog aku ni ramai orang kenal, barangkali sebab aku join segmen, contest, comment kat blog orang dan blogwalking. Dan kalau boleh la kan, biar orang kenal, bukan jadi popular dan glamor yang dicari sendiri.

So jangan syok sendiri, ANONYMOUS sedang menanti anda :)

Duit?
Benda ni sampingan je. Kau letak jelah iklan dalam blog kau, kalau ada orang click. Untung kat kau lah. Kalau followers beratus ribu, belum tentu duit kau pun beratus ribu kan? :)

Blogger femes tak letak shoutmix/chatbox dalam blog dorang. Tanyalah dorang kenapa. :)

Aku bukan blogger famous, even aku berblogging since 2008 :)

18 comments:

Makbed said...

aku pun blogging dari 2008..tak femes-femes pun. kalau blogging sebab nak femes, memang hari-hari meleleh ayaq mata.

c i k r i f a h said...

sehhhtujuuuu dengan anda :)

AieeN said...

saya xnk ape2..just nk share my life wif others ..blh ke cm 2??hee

Nazim Nasri said...

@Makbed

Kannn. tak kisha pun tak femes. lagi pun faham2 jelah konsep blog ni apa. :)

Nazim Nasri said...

@cik riffa :)

terima kasih :)

Nazim Nasri said...

@AieeN

boleh saje :)

Anonymous said...

hmmmm i juga ta femes...

Sandra Azwan said...

Apa yang penting ialah, Dato' Siti lagi famous!!! hahaha..;-P

Sandra Azwan said...

sebenarnye, takde saper2 pun ambik kesah!!LOL

amlyn chuuky said...

sokong sllu... =)

Sandra Azwan said...

nak join group korang yg menang tu makan KFC? Silap2 i kene cop giler glamour! Korang dapat g makan KFC dekat area mane? tgkla mcm mane ek....Kalau i free nanti( kalau dekat area BDR UTAMA-PJ), boleh drop-by sekejap....;-)

si baik hati said...

betul.betul.betul.

xkesah pun sebenanye kau famous k x.
janji kau friendly baru ramai org nak kwan.
ye x?

Nazim Nasri said...

@awatiffaziz

yeah, i friendly hahah ;)
tanya sandra :P

Nazim Nasri said...

@SANDRA AZWAN

sandra dah femes, wohooo~

si baik hati said...

friendly??
tpi cakap pendiam.
cena tuu??

hee :))
yaya..u mmg friendly..same like me laa..
ceyy..nak jgkk..*sibuk je kan..hak hak

Sandra Azwan said...

Nazim Nasri memang friendly sangat!!!!

p/s: Saya suka makan muffin dekat Famous Amos!

si baik hati said...

orite..

kamu mmg friendly.fullstop. *sigh.

err.ttiba teringat nak makan cookies FA.tu la..sapa sruh sebut..nak g cari jgk petang ni.
da lama xmakan.dlu sllu bt stok mknan dlm locker 5packet utk 2 mggu.
hahaha.

Nazim Nasri said...

@awatiffaziz

woahh bestnya, nak juaagaaa