Thursday, April 14, 2011

(Part 2) Blog List Segmen DIY!

..sambungan entry part 1

Korang nak tak baca yang aku punya? hehe. Sebab aku dah baca yang korang punya, so now my turn lak nk reveal 3 soalan 30 jawapan ;)

 10 fakta tentang diri saya.
  • Aku makan time bosan. huhu. Tapi badan maintain, tak gajah sangat.
  • Pendiam. Dalam twitter, fb dengan blog memang banyak membebel, cer kalau jumpe. Konpem kau cakap aku ni macam budak perpustakaan. Senyap je.
  • PENGGELI dengan kucing. Sumpah tak suka kucing. Kalau kat kedai makan kan, if ada kucing ngendeng kat tepi kerusi, aku pekik kat kucing tu "Takde makanan lah ngek, aku lapa jugak. Kau bukan leh makan ayam dgn nasi pun." Berdosanya aku.
  • Panas baran sket. Tapi dapat cool down bila dengar lagu Siti Nurhaliza atau Bruno Mars -,-
  • Oh yeahhh, lahir pada 1 April 1993.  hari Khamis. 2:55 pagi. 
  • Pengguna twitter yang tegar. Follow: NazimNasri
  • Masuk tandas bawak handphone dengar lagu Grenade time labur saham! wadde~
  • Bilik kitew warna pink. Kau ada? 
  • Juara battle of the band kat sekolah tahun lepas. Nyanyi lagu Through My Window and Under The Sea.
  • Suka tarik rambut belakang. Sebab panjang (undercut)
  • (extra) Suka patah2 kan jari. Alaaa yang kepak2 kan jari sampai bunyi letop2 tu haha. Cer try! Best.
 10 perkara/perkataan yang selalu saya sebut.
  • Kimak laaa (aku guna ayat carut ni dengan 4 orang geng aku je tau. hahaha serious.)
  • Dooooonat sangat kau!
  • Kenapa tah?
  • Assalamualaikum/Waalaikumussalam./Syukur
  • Rezak akuuu cam ni. (Bahasa Terengganu)
  • Motif?
  • Wah wah wah (certain entry korang aku ada komen guna ayat ni. hehe)
  • Janganlah gelak gile.
  • Apaaa diaa? 
  • Okbyeee~
  • (extra) Ada kita kesah ke?
 10 perkara “pertama kali” dilakukan dalam hidup saya
  • Pertama kali aku pun blur nak selesaikan kan 3 soalan ni. HAHA Jangan lah gelak. XD
  • Pertama kali bergambar dengan DIVA negara. Siti Nurhaliza.
  • Pertama kali buad segmen. Susah juga ye nak manage. Tapi syukur dapat 
  • Pertama kali seumur hidup ada AWEK time form 4. Now single! Serious aku tak reti konsep bercinta :)
  • Pertama kali tercirit dalam seluar masa tadika 6 tahun. Gastric katanya. pfft~
  • Pertama kali pandai merayau kat KL masa form 2. Bila dah besar baru tahu macam mana rasanya bila tengok budak2 under age lepak KL. Buruk benornya ghopenya. huhu.
  • Pertama kali ada perasaan risau, takut tak dapat sambung belajar kat IPTA. :(
  • Pertama kali dengar orang cakap muka aku macam Zahid AF2, pastu Shahz Jaszle dan terkahir sekali Siti Nurhaliza. Kekdahnya apa tu? aneh aneh je la korang ni hahaha.
  • Pertama kali buad cikgu menangis sebab terlewat hantar folio Seni SPM. Tapi still menjadi murid kesayangan cikgu even selalu kena marah :)
  • Pertama kali beli majalah EH! semalam. pfft~
  • (extra) Pertama kali serong sekolah, masa hari khamis bulan julai. Pertama dan terakhir~

Arghh akhirnya aku berjaya selesaikan 30 jawapan untuk 3 soalan yang aku sendiri buat. hehe. So korang nak tahukan apa masalah-masalah yang aku hadapi masa manage segmen ni. Korang kena take note sangat-sangat tau supaya tak menyusahkan aku dengan blogger lain k.

So lets reveal masalah tersebut:

  1. Widgets pelik-pelik. Maksudnya widgets yang semak-semak kat penjuru blog tu, ada gambar teddy bear, Miasara dan lain2. Kitaaa tahu benda tu comel, tapi agak semak samun sikit dan membuatkan belog jadi berat. 
  2. Lagu yang auto play. Ni lagi lah sedih. Aku terpaksa mute-kan speaker all the time bila ank baca blog korang. Ada certain blog takde button stop. Actually kes macam ni dah lama. Tapi tulahh, degil bebenor. bakoo kang. HAHA T____T
  3. CAPTCHA. Huwaaaaa ni lagi satu masalah yang bikin aku terkilan dan tekanan. Korang tahu tak captcha ni apa? Captcha ni menatang yang kena letak huruf-huruf sebelum kita post comment tu. Sedarkah anda bahawasanya itu menyusahkan saya dan para blogger lain untuk komen. Tapi terpaksa komen jugak, takut kecik ati lak. huhu :)
  4. Tulisan jangan nak berangkai, berbunga-bunga dan style sangat ye. Kita tahu tulisan macam tu lawa dan comel, tapi saya ni species rabun ayam. Harap memahami perasaan orang rabun ye. -,-
Rasanya 4 masalah ni jelah yang aku dok mengeluh selama 2 hari. tapi takpe, kita redah je. Life must go on (tetibe). HAHA. Ermm ada pape lagi tak aku tertinggal untuk cerita pasal segmen ni. Kalau ada sila bagitahu ye. Kamek sayang kitak. <3

Thank you kat semua follower yang baru follow and 1st time singgah kat blog aku ni ye. Aku hargai sangat2. So sila lah keep in touch dengan kita ye, kita okay je. Layan sedaya upaya yang boleh. Kita semua kan kawan. hehehe.

Sekian untuk segmen DIY!
Assalamualaikum.

P/S: Boleh tak letak URL kita dalam blog list side bar awak semua yang join segmen ni? :)

21 comments:

♥ solehah ♥ said...

akak pun tgh risau nk smbg study jugak lah azim :(

cikshahida said...

wow..nice lah...de mase join segmen ni ea..ha3
ngah risau gk kot adik xleh smbung stdy~

Nazim Nasri said...

@♥ solehah ♥

Doa sama-sama ye

Nazim Nasri said...

@cikshahida

mestilah ada masa. haha

doa bersama2 ye supaya dapat sambung study

lee delaila said...

nk pecah prot gak bace jwpn nazim..xleh blah ek ayat2 sumer =p

Kidal Tegar said...

haha. lwak jwpn u, congrte dpt wat segmen.. =)

ann dhaniah said...

ann actually 1st time terjah blog nazim..terjah je tros masuk segmen..hehehe..
;)

Kyl'Elna said...

mksd letak url kat tepi blog list tu? hbs, sy tkde blog list la dek oi? :(

Ms.ze said...

aku punyer blog lngsung xde mende yg ko mencik..
huahuahauhauau...
bohh..aku xde bloglist la wehh.
aku x minat..
adehhh..

myzziema said...

bilik pink?? aww~ jambu derrr. hahaha

Nazim Nasri said...

@kyu delaila

alaa biasalah konsep santai. haha takkan nak formal je kan? :P

Nazim Nasri said...

@Syazana Nordin

konsep santai kena lah buad lawak sket hahaah. terima kasih :)

Nazim Nasri said...

@ann dhaniah

pertama kali ye? hehe terima kasih :)

Nazim Nasri said...

@Kyl'Elna

takde takpe la. hehe :)

Nazim Nasri said...

@kucarkacir

aku mencik sebab kau takde bloglist. boleh? hahahaa :PP

Nazim Nasri said...

@m y z . z i e m a

kotak komen ni pun pink gak. haha tapi kita bukan nyaahhhhh ye uols :P

maisarah said...

kita da lama letak awak kat bloglist kita nazim. ecece. haha.

nazim, mohon yg perguruan tu?

Nazim Nasri said...

@maisarah

wahh terima kasih. tak mohon pun. :)

DeeBa said...

wah ! pink ! terujee.!
same ! tasukew kucing ! geli+takott.! :D

Mekar said...

cool , suka baca .
Nak tergelak pon ada jugak , dekat part part yg tertentuu . Err , yg tuu rahsia . Wallawey~ :D

Anonymous said...

yang auto play tu stuju . cube bayangkan klo blogger tu ad sakit jantung . xke parah jawab nye HAHA :))