Tuesday, April 12, 2011

Media Malaysia!

Salam hari selasa. woot woot.
   Kematian adik Saiful Syazani Saiful Sopfidee telah menggemparkan Negara. Pembawaan cerita oleh media telah mengejutkan semua pihak termasuk saya yang menjadi mangsa kepada penceritaan media berkenaan isu tersebut. Peristiwa berlaku apabila seorang guru agama sebuah sekolah dikatakan telah mendera seorang pelajar berusia 7 tahun hingga menyebabkan kematian pelajar tersebut. sila baca cerita ni sepenuhnya disini, lepas tu datang balik blog ni.
Aku bukan nak cerita pasal kematian adik Saiful ni. Tapi aku nak cerita pasal media tempatan yang hadoo skang ni. Like seriously aku dah nak jelak, muak, jijik dan bosan dengan surat khabar. All the time cerita pasal politik. Bukan tak boleh, tapi takde had/kuota. Sampai satu tahap, dari mukasurat depan sampai belakang mesti ada selit pasal politik walaupun satu kolum kecil.

Tagline akhbar kononya berinfomasi, berita terkini, sebaran maklumat. Tapi inti patinya hadoooo sekalian alam. Bapak aku suka beli surat khabar kepala warna langit. Memang tu jelah dia suka. Jelak dah tengok. Dapat paper tu, aku SELAK-SELAK je. Sebab dah tahu, memang cerita politik all the time. Kalau nk baca pun, baca tajuk je. Kalau best aku baca la artikel tu. Tapi aku lebih prefer baca berita luar negara.

Aku sebagai remaja beliaaa muda teruna kacak hensem dan bergaya terasa amat TUA bila dipengaruhi dengan politik Malaysia yang dah tercemar habis. Aku tak tahu lah apa yang berinfomasinya cerita politik ni. Kadang tu sanggup putar belitkan cerita. Tak rasa berdosa ke?

Aku tak tahulah apa perasaan penulis time dia tulis artikel yang berbaur fitnah dan info yang tak tepat. Hati kering sangat. Belum masuk pasal halal haram duit gaji tu lagi. Bagi makan kat anak bini. Patutlah anak2 perangai tak berapa nak elok skang kalau disodok makanan haram. hmmm

Tekanan aku type entry ni. Sampai 3 jam aku amik masa. hohoho. Salam

2 comments:

hentakbelipat said...

memang belia lah kalau baca paper sampai habis...x cool langsung..baik lagi bace signbord jalan

Nazim Nasri said...

@hentakbelipat

sape yg tak cool? huhu.