Sunday, May 22, 2011

Al-Fatihah untuk semua mangsa tanah runtuh di rumah Al-Taqwa. | Sharizat: Rumah Al-Taqwa tak berdaftar


Lewat malam semalam aku pulang ke rumah terus menghadap twitter, segala urusan penting yang patut aku buat time tu, aku tolak tepi kejap. Check timeline kot-kot ada news. Yes, memang ada. Bukan berita gembira, tetapi berita sedih. Aku macam terpinga-pinga. Betul ke berita ni. Lepas tu tengok makin ramai yang tweet dan retweet pasal kecelakaan yang menimpa rumah Al-Taqwa, Hulu Langat.

Sedih sangat bila baca berita macam ni. Dengar saja nama ANAK YATIM kita sudah sedih, inikan pula mereka yang menimpa bencana sebegitu rupa. Subhanallah sebak rasa hati didada.









Ya Allah Ya Tuhanku. Sedih melihat kejadian bencana alam sebigini rupa. Timbunan puluhan manusia di dalam tanah, ada yang terperangkap berjam-jam tetapi alhamdulillah ada yang selamat dan ada yang pulang kepada-Nya. Sebak rasa hati bila terkenangkan mereka semua. Nak bantu daripada segi kewangan, aku tak berkemampuan. Sebagai umat Islam sedekahkanlah Al-Fatihah untuk mereka semua. 

Bagi yang berkemampuan tu, apa salahnya sedekahkan sedikit sumbangan kat mangsa-mangsa ni. Gunakan harta yang Allah pinjamkan tu kejalan yang benar dan diredhai. Ingatlah, hidup kita tak lama. Ajal tu bila-bila masa je boleh sampai. Kita perlu bersedia je. Bersedia dengan amal jariah dan kebaikkan yang kita lakukan. Kita semua tahukan ganjaran pahala bila kita bantu orang lain.

Sebelum solat jenazah siang tadi

Tadi masa aku check new feeds kat facebook, terjumpa satu link ni pasal rumah anak yatim Al-Taqwa tidak berdaftar di mana-mana agensi kerajaan. Aku tak tahu nak cakap apa lah dalam keadaan macam ni. Harap korang faham lah maksud aku. Dengan situasi macam ni, menteri boleh fikir pasal status berdaftar sesuatu premis. 


Baca entry ni: Sharizat Jalil: Rumah Al-Taqwa tak berdaftar
Marilah kita sama-sama kita sedekahkan Al-fatihah dan doakan kesejahteraan umat Islam. Al-Fatihah.

4 comments:

[sutera kasih] said...

sedih bila dgr berita ni..semoga mereka semua dicucuri rahmat..

Mashe said...

eh... teruk la... dah brp lama, bru tau x berdaftar... rakyat msia sendiri tak nak tolong. warga asing tuh sanggup ja,..

Nazim Nasri said...

@[sutera kasih]

sangat sedih :(

Nazim Nasri said...

@Siti Mashitah Saidin

tahu tak apa :(