Wednesday, May 4, 2011

Teknik SEO tingkatkan traffic blog anda!



Ermm haritu Syed ada cakap, entry yang aku tulis bukannya carian SEO sangat pun. haa Memang betul pun. Aku tak reti sangat main SEO ni. Aku just belajar daripada blogger2 otai. Haa belajar sendiri, aku baca entry dorang dari atas sampai bawah sebab nak maju dalam dunia berblogging ni. :)

Aku selalunya belajar semua-semua ni daripada blog pendekar berkuda, eventhou' aku tidaklah kenal beliau sangat, tapi blog dia banyak ilmu yang sangat berguna untuk para blogger. Tapi masalah aku ni, malas dan segan nak bertanya, takut tak direply mereka. huhu. So jadi silent reader jelah.

Salah satu teknik blogging yang aku ambil, belajar dan guna daripada blog Pendekar Berkuda ialah teknik SEO: Brwoser Tag.
Kelebihan penggunaan browser tag ini adalah, browser akan membaca terlebih dahulu ayat-ayat yang terhidang di dalam blog anda di ikuti dengan pemaparan gambar, grafik, dan sebagainya. Oleh itu, robot SEO hanya akan membaca isi blog anda terlebih dahulu berbanding segala grafik yang ada di dalam blog anda.

 

And tips yang Pendekar Berkuda ni guna sangat-sangat-sangat berharga dan berbaloi untuk naikkan ataupun tingkatkan Traffic blog korang. Even aku guna teknik SEO ni pun, traffic aku tak meriah sangat pun, sebabnya aku tak gunakan tajuk carian yang paling dikehendaki pembaca. Aku just tulis title yang merepek dan simple. (haa betul ke apa aku cakap ni. err)

Korang nak cuba tak teknik SEO daripada Pendekar Berkuda ni? Marilah cuba, dan esok lusa tulat, korang tengoklah hasil dia, korang check UV and traffic korang meingkat ke tidak.

TIPS SEO: BROWSER TAG!

1 comment:

Unknown said...

La...kenapa malu nak bertanya?? Bukan sedikit yang bertanya pasal SEO... kalau kebetulan PB tak sibuk...InsyaALLAH akan direply...

ramai je yang dapat manfaat dah... even ada yang dah boleh buat duit hampir 1k sebulan lepas belajar SEO dengan pendekar... jadi janganlah segan2 nak bertanya...

Ilmu itu bukan untuk dijual beli... ulama2 dulu pun mana pernah caj walau satu sen pun untuk ilmu yang mereka ajar... Asalkan individu tu rajin untuk berusaha dan belajar... tiada orang yang berhak untuk menghalang semangat dan keinginannya... (^_^)