Saturday, May 14, 2011

Siapa yang peduli pasal kau?


This week aku piyed kot. Mood dan hormone tak berapa nak stable sangat. Aku tak ingat sejak bila, tapi aku rasa cam annoyed sangat perasaan ni. Membuatkan aku rasa cam dumb dan down gila.

So bila terbit perasaan macam ni, mula lah aku tak layan orang sangat, kuat mencarut dan menmbuat bitchy quotes utk diluahkan. Bila chat kat IM, aku cam layan tak layan, bila tweet, update status bongok2 je, bila sms aku tak reply and berperangai annoying T___T ohh mannn aku mintak maaf sangat-sangat kat korang semua.

Aku tak tahu lah apa yang aku fikirkan sangat. Macam lah besar sangat masalah tu. Aku rasa cam takde masalah, tapi apa kebenda tah yang aku dok fikir sampai cam orang bodoh gini layan perasaan. Hmm

Kadang-kadang aku terfikir, rasa macam nak berhenti jadi baik. Maksud aku terlalu baik, sebab selalu kena pijak kepala je, kena tipu. BOSAN TAHU TAK?! So pasni aku malas dah nak bagi nasihat kt orang, nak bagi semangat kat orang, nak suruh orang tu jaga makan minum, jaga kesihatan, teman dorang. Bukan sebab tak ikhlas, tapi aku rasa cam tak dihargai.

Cuba bayangkan, kau hari2 dok remind orang-orang yang kau rapat or syg or kenal, "jangan lupa makan, jangan lupa makan ubat, jangan tidur lambat, jangan itu jangan ini, buat tu buat ni", tapi kau tak pernah dapat benda yang yang sama apa yang kau buat kat orang yang kau rapat or syg or kenal tu . Faham tak? Maksudnya takde siapa yang pedulikan pasal kau, kau caring pasal orang, tapi nobody care pasal kau. So aku rasa sudah-sudah lah aku jadi baik camtu sekali. I mean berpada-pada kalau nak jadi baik tu. (cakap tamil lah aku ni, korang paham ke?)


P/S: Thanks lah kat NA and Kak Wanee sebab selalu bagi moral support bila saya tengah down. Really appreciate you both. 

10 comments:

Noor Fatin Amirah Abd Rahman said...

Eh eh siapa kata takde yang care about you. Ada ada, yang sangat romantik yang sangat sangat selalu nak kau dating dengan Dia. Paling kurang pun 5 kali sehari. Romantik tau Dia, orang ain tak text kau, tak tinggalkan kau love letters macam Dia buat. Dia tinggalkan senaskhah lagi tau. Tak cukup dengan tuu selalu Dia khabarkan rindu Dia kat kauu. Ada lagi tau Dia bagi kau kawan dengan orang lain, bagi ada orang yang bagi semangat kat kau. Baik kan Dia? Kau cuma perlu jumpa dia, baca surat cinta dia , balas kata kata rindu dia. Tenang hati kau nnti sebab Dia takpernah ignore kau. Siapa dia? Yang Maha Menyanyangi dan Mencintai serta Yang Maha Mengasihani. Your Creator. So go and grab His love buddy. Hee

Makbed said...

we care!

Nazim Nasri said...

@Noor Fatin Amirah Abd Rahman

FATIN, kau kawan aku dari kecik sampai skang. thank you so much for this reminder buddy. :((

xoxo

Kutek Ghazali said...

nazim sama macam kami... baik smpai kena BULI.. kena pijak kepala... klo jadi jahat orang kata macam2 lak..

Mun said...

i'm facing the same feeling T.T

Nazim Nasri said...

@Makbed

Kak bed, eventhou kita tak lah kenal sangat pun. and kenal dalam komen2 ni je. tapi saya nk ucap thx sangat2 k.

sy doakan akak, suami and anak bahagia

Nazim Nasri said...

@Kutek Ghazali

kann. macam ni lah hidup org Melayu

Nazim Nasri said...

@Munirah

redha jelah. mungkin ada yg terbaik utk semua

Noor Fatin Amirah Abd Rahman said...

Emm yup ! Aku sayang kawan akuu weh. Sayang kau laa weh. Dari kecik lagi wei.

myzziema said...

redha je lah. buat baik berpada-pada. jangan jadi terlalu baik sgt nanti memakan diri. dan jangan sesekali berbuat jahat. once kita buat jahat, lagi teruk tekanan kita. chill je okay ;)